×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، علی قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در سی و سومین یادواره بزرگداشت مقام معلم با عنوان «روز خوبی‌ها» در اردوگاه شهدای دانش آموزی مازندران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره  ۳۱۷ معلم شهید و هزار  و۷۱۰ دانش آموز شهید استان، اظهار داشت: شهدای والا مقام  فرهنگی و دانش آموزی ، نقش اساسی در تحکیم پایه‌های ارزشی در دستگاه تعلیم و تربیت داشتند.

وی  در ادامه با اشاره به فرا رسیدن  سوم خرداد ، سالروز آزاد سازی خرمشهر، افزود: دوم خرداد هم آغاز تاریخ جدید ملت ایران است و آیندگانی  وقتی که تاریخ را ورق می‌زنند به سالروز دوم خردادماه وانتخابات رییس جمهوری  با بیش از ۲۰ میلیون رأی  رسیدند مکث خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به پیروزی دولت اعتدال در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری،  نقش آموزش و پرورش و مشارکت معلمان را در این پیروزی انکار ناپذیر دانست.

قاسمی، با تصریح به اینکه زندگی انسان ایستا نیست و  همواره به سمت مطلوب در حال تغییراست،  افزود: در یک جامعه توسعه یافته این معلمان هستند که عامل ایجاد تغییر هستند.

وی با بیان اینکه باید به خصایصی همچون صبر، انعطاف‌پذیری و آینده‌نگری توجه کرد ، گفت: هرگاه مدیران تغییر را نپذیرند و استبداد فکر و روش داشته باشند، باعث صدمه رساندن به جامعه خواهند شد.

این مسئول آموزش و پرورش را سنگ زیربنای جامعه دانست و گفت: قاعده‌مند کردن جذب نیروی انسانی در سه سال اخیر با هدف به‌کارگیری معلمان صاحب صلاحیت یکی از  اقدامات آموزش و پرورش برای ایجاد تغییر مطلوب بوده است.

قاسمی سرمایه‌گذاری در آموزش معلمان را در راستای  تحقق شعار «آموزش و پرورش حرفه‌ای» عنوان کرد و افزود:  داشتن مدیریت حرفه ای تنها مختص کارخانه‌ها و صنایع نیست و مدارس ما هم ناز به مدیرت حرفه ای دارند.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش در اعتلای نرخ اعتماد جامعه به معلمان، تلاش زیادی انجام داد زیرا اعتماد سرمایه‌ها را به هم نزدیک می‌کند و از سرمایه اندک سرمایه بزرگ می‌سازد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه اعتماد جامعه به معلمان نظام آموزشی را قدرتمند می‌سازد، خاطرنشان کرد: در سه سال اخیر مشارک مردم در امر آموزش و پرورش ۶ درصد افزایش داشته است.

قاسمی ارتقای منزلت معلمان را قدم بعدی نظام آموزش و پرورش در ارتقای جایگاه معلمان اعلام کرد و گفت: تبعیض و تفاوت در آموزش و پرورش باید برداشته شود و تفاوتی میان معلمان ابتدایی و معلمان دوره دکترا نباشد.

وی آموزش و پرورش یکپارچه را عامل حذف تبعیض قلمداد کرد و گفت: نگاه ما به معلمان باید یکسان باشد و یکی از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید نظام آموزشی یکپارچه است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ایجاد امنیت در سیستم آموزش و پرورش را مورد اشاره قرار داد  و گفت: به جای فرهنگ امنیتی در پی ایجاد امنیت فرهنگی هستیم تا امنیت روانی و آسودگی خاطر ایجاد کنیم.

قاسمی با اشاره به برتری آموزش و پرورش مازندران در آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه، انسداد مبادی بی‌سوادی و ارتقای سواد، افزود: علی رغم نبود منابع اعتباری در جهت پیشرفت  و پیشتازی آموزش و پرورش مازندران در کشور گام‌های موثری برداشته‌ایم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false