×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در باشگاه فرهنگیان ساری با حضور جامعه فرهنگیان استان، معاون وزیر آموزش و پرورش، مسئولان ارشد استانی و اعضای شورای آموزش و پرورش استان آغاز شد.

در این مراسم با قدردانی از خدمات ۴ ساله سید علی قاسمی تروجنی که به افتخار بازنشستگی نائل آمد، عسگری نیکزاد معاون پشتیبانی آموزش و پرورش مازندران به سمت مدیرکل جدید آموزش و پرورش مازندران معرفی و مشغول به کار شد.

سید علی قاسمی ، مدیرکل سابق آموزش و پرورش مازندران در مراسم تودیعش گفت: خدمت به مردم در مناطق دور دست افتخاری برای معلمان و مدیران دستگاه تعلیم و تربیت بوده که خدمت صادقانه اولویت نخست بوده است.

وی افزود: به حاشیه رفتن و ابزاری شدن آموزش، ابهام در وضعیت، عدم ارتباط منطقی میان صف و ستاد بیشترین مشکلات سال ۸۵ تا ۹۲ بود که از سال ۹۲ تا کنون با اتخاذ سیاست‌ها و برنامه‌ها به توفیقات خوبی دست یافتیم.

قاسمی بیان کرد: بسترسازی مناسب برای فضای حاکمیت کانون و مقررات، نشر روش‌های اخلاقی و سیاست‌های اخلاق محور، اعمال مدیریت مبنی بر برنامه، پرهیز از هر نوع مدیریت تنش، تمرکز بر شان معلمی، تحفق آموزش و پرورش حرفه ای، عمل قوانین طبق ضوابط برخی از اقدامات آموزش و پرورش است.

وی گفت: به انجمن‌های علمی توجه و تمرکز شود و از نگاه ابزاری به معلمان خودداری کنیم و آنان را ابزار مقاصد سیاسی ندانیم.

محمد شعبانی، معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران و عضو شورای معاونان دستگاه تعلیم و تربیت مازندران در سخنانی در این مراسم گفت: گرامی می‌داریم یاد شهدا و امام شهدا راکه با استراتژی جدید بعد از قرن‌ها یک رنسانس فرهنگی در کشور ایجاد و شرایط سیاسی جهان را تغییر دادند که به این انقلاب افتخار می‌کنیم.

وی افزود: آموزش و پرورش دستگاه بسیارمهم در عرصه تعلیم و تربیت است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری دستگاه مصرفی نیست. مدیریت در این حوزه پیچیده است که مدیریت شایسته در این حوزه را می‌طلبد.

شعبانی گفت: حال آموزش و پرورش مازندران در دستگاه وزارت خوب نیست و اگر می‌خواهیم شاهد کاهش آسیب اجتماعی، رفع مشکلات اقتصادی و مدیریتی و اساسی جامعه باشیم باید با تبرک و توسل به آموزش و پرورش این مشکلات رفع شود.

وی بیان کرد: دستگاه تعلیم و تربیت خود نقش مطالبه‌گری دارد تا مسئولیت خودرا با نقش آفرینی انجام دهد.

شعبانی خاطرنشان کرد: شرایط بحرانی که دولت گذشته برای آموزش و پرورش ایجاد کرد سبب شد تا بتوانیم تا حدودی بحران مالی را مدیریت کنیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false