×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، علی رضا سعدی پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در همایش یاوران دانایی مازندران در اردوگاه دانش آموزی شهدای بادله اظهار داشت: رسالت امروز ما در آموزش و پرورش، تربیت فرزندانی صالح بوده و در سند تحول بنیادین به عنوان بالاترین سند به این امر اشاره شده است که در مدارس انسان‌هایی صالح ، متدین و متعهد ، دلسوز ، وفادار ، ولایتمدار تربیت کنیم تا در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران تربیت کنیم.

وی افزود: در این را رسالت ما خطیر و سنگین است ما دست استمداد کمک و مساعدت را به سوی خانواده‌ها دراز کردیم نیازمند افکار و اندیشه برجسته هستیم تا به ما در پیشبرد اهداف در تربیت نسل آینده کمک کند تا آموزش و پرورشی پویا، خلاق ، شاداب و با نشاط داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: برای تربیت فرزندان ، استعدادهای آنان را با بستری مساعد رشد دهیم و از بالقوه به بالفعل درآوریم اما متاسفانه امروزه به ساعت علمی ، دانشی و پژوهشی توجه می‌کنیم اما از ساعت تربیت بدنی ، جسمانی ، عقیدتی ، سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، هنر ، زیباشناسی غافل ماندیم.

وی ادامه داد: بدانیم برای رشد متعادل دانش آموزان و تربیت اسلامی تلاش کنیم و اقشاری که دغدغه تعلیم و تربیت دارند ، بازوان آموزش و پرورش هستند. توجه به آموزه‌های دینی در مدارس ما ساری و جاری شود که باید همه ظرفیت بکارگیری شود.

سعدی پور گفت: باید در دستگاه تعلیم و تربیت از مرحله تنها خواندن ، حفظ کردن ، امتحان دادن ، قبول شدن عبور کنیم و به‌مرحله خلاقیت ، پویایی ، مهارت‌های زندگی ، ارتباطی ،اجتماعی دست یابیم تا آموزش پرورشی پویا اثرگذار و اثربخش را شاهد باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: معلم و کلاس درس عامل و واحد تغییر و تحول هستند. دغدغه همه ما این است که آموزش و پرورش از راه مدرسه به نبوغ تعلیم و تربیت برسانیم و نیروی انسانی را بر اساس چارچوب قوانین و مقررات توانمند کنیم.

فرماندار میاندورود نیز در این نشست گفت: دهه فجر را بر فجر آفرینان تبریک می‌گوییم و امیدواریم خداوند به همه ما توفیق دهد تا ادامه دهنده راه امام و شهدا باشیم.

حسین منفردی افزود: آموزش و پرورش سنگری مهم و اساسی است و بدانیم دستگاه تعلیم وتربیت نقش مهمی در توسعه بشریت دارد. یکی ازعوامل رشد و توسعه پایدار در جهان امروز خلاقیت است. انتظار ما از یاوران دانایی این است که در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری توجه کنیم و خلاقیت را در دانش آموزان بیافرینیم، تقویت کنیم و گسترش دهیم.

وی گفت: خلاقیت زمانی شکل می‌گیرد که آگاهی اندیشه ، آزادی تفکر میان دانش آموزان را تقویت کنیم و از ایده‌های جدید هراسی نداشته باشیم و از کارآفرینی حمایت کنیم.

فرماندار میاندورود افزود: فراهم کردن مشارکت واقعی در جامعه از انتظارات جدی والدین از نظام تعلیم و تربیت است.

منفردی با بیان اینکه خدمت به آموزش و پرورش خدمت به بشریت است ، تصریح کرد: آموزش وپرورش و سازمان‌های مردم نهاد در کنار هم با داشتن برنامه بلند مدت، هماهنگی ، انسجام و داشتن وحدت در مسیر مشترک گام بردارند تا به اهداف مهم دست یابند.

مدیر آموزش و پرورش میاندورود نیز گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم و درود بر شهدا و معلمانی که دانایی را در جامعه نهادینه کردند.

حسین‌علی علیجانی افزود: خیران در کنار دیگر ادارات، کمک حال خوب و پشتوانه نظام تعلیم و تربیت هستند که از فعالیت این افراد تقدیر می‌کنیم. هدف خلقت پیامبران رسیدن انسانها به تعالی و خداشناسی است که در این مسیر معلمان نیز تاثیرگذار هستند.

وی بیان کرد: اگر می‌خواهیم نیروی کارآمد و خوب تحویل جامعه دهیم باید نگاه ویژه ای به مدارس داشته باشیم و بدانیم حیات مدرسه،کلاس درس امروز ما آیینه تمای نمای آینده است و در نتیجه باید سرمایه‌گذاری خوبی در این حوزه داشته باشیم. مدیر آموزش و پرورش میاندورود نیز گفت: هر آنچه درمدارس آموزش داده می‌شود باید چند سال آینده ثمره آن را ببینیم.

در پایان با اهدای تقدیر نامه از دهیاران ، شورا ها ، اولیا و مدیران شهرستان تقدیر شد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false