×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخدادشمال از ساری ، مازندران استانی گردشگری و طبیعت‌گردی است که در سال‌های پس از انقلاب تا دهه ۶۰ به‌دلیل ایجاد قانون مانع برای توسعه صنعتی از حیث مشکلات زیست محیطی از قافله صنعت رشد یافته عقب مانده بود.

این استان در دهه اخیر با مصوبه مجلس وقت و تلاش دولت‌ها توانست سوار بر قطار توسعه شده و در حوزه صنعت و معدن گام‌های اساسی بردارد که ماحصل آن ایجاد بیش از ۲۰ هزار شغل ثابت و مستقیم در این حوزه بوده است.

اگر چه بسیاری از صنایع تولیدی استان از صنایع خرده پا بوده و صنایع مادر بزرگی چندان در استان رشد نکرده ولی نفوذ و ظهور صنایع‌های تک سبب شده تا جوانان بسیاری وارد این عرصه شده و به جمعیت شاغلان فارغ‌التحصیل افزوده شوند.

سید مصطفی موسوی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مازندران در مورد افتتاح پروژه‌های شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: در ایام الله دهه مبارک فجر ۲۰ پروژه عمرانی و زیربنایی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به بهره‌برداری می‌رسد.

سید مصطفی موسوی با اشاره به اینکه این پروژه‌های عمرانی شامل اجرای روکش آسفالت ، احداث تصفیه‌خانه فاضلاب ، خرید و نصب پنل‌های خورشیدی ، اجرای شبکه گاز ، شبکه فیبر نوری ، شبکه ۲۰ کیلوولت برق و شبکه روشنایی معابر است ، خاطرنشان کرد: همزمان با دهه مبارک فجر این پروژه‌های عمرانی در شهرک‌های صنعتی شهدای محمودآباد ، بابل‌کنار ، بابکان آمل ، بهشهر ، لاریجان ، نوشهر ، مرزن‌آباد چالوس ، جمشیدآباد آمل ، رستم‌کلا قائم‌شهر و نواحی صنعتی میرود بابلسر و گهرباران به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مازندران گفت : برای افتتاح و بهره‌برداری از ۲۰ پروژه عمرانی ۱۵۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی ، استانی و ملی هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی موجب تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری می‌شود خاطرنشان کرد: با توجه به منابع شرکت ، پروژه‌های عمرانی براساس اولویت‌بندی در شهرک‌های صنعتی اجرایی می‌شود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false