×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، علی قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در چهاردهمین همایش خیرین مدرسه ساز نکا که در هتل میلاد شهرستان برگزار شد، نپرداختن و جدی نگرفتن آموزش و پرورش را یکی از چالش‌های مهم بخش آموزش و پرورش برشمرد.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: در سال ۹۲ هیچ مدرسه پژوهش محور در سطح استان وجود نداشته است اما در حال حاضر ۲۲۰ مدرسه پژوهش محور مشغول فعالیت هستند لذا به دنبال این هستیم مدارس پژوهش محور را در استان افزایش دهیم.

وی افزود: تمرکز برای آموزش و پرورش سرمایه گذاری برای انسان است همچنین در همین راستا انسانیت زمانی پاسخ خواهد داد که به امر تربیت به خوبی پرداخته شود.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به بالاترین جایگاه اجتماعی استان تصریح کرد: آموزش و پرورش مازندران در بین سایر نهادها ها در بالاترین جایگاه اجتماعی استان قرار دارد.

به گفته قاسمی آموزش و پرورش جعبهٔ سیاهی است که در جامعه تمامی عوامل خود را می‌پروراند همچنین اداره جامعه در این مسیر اداره همهٔ سیستم‌ها است اگر مطالبه ای داریم باید مطالبه از همه داشته باشیم.

این مسئول فرهنگی با اشاره به مشارکت همه جانبه در مازندران بیان کرد: در طول دولت یازدهم بیش از ۱۹۰ مدرسه و یکهزار و ۱۶۲ کلاس بهره برداری و تحویل دانش آموزان استان داده شد، همچنین در حال حاضر ۷۷ پروژه نیمه کاره آموزشی در سطح استان قرار دارد که با حمایت خیرین بزودی شاهد اتمام این پروژه‌های آموزشی خواهیم بود.

وی به ساخت پژوهشسراها در سطح استان اشاره و افزود: در شرایط سخت مالی ۱۵ پژوهشسرای سال ۹۲ به ۳۲ پژوهشرا رسیده است که دراین راستا تمامی مناطق استان از نعمت پژوهشسرای دانش آموزشی برخوردار شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران اضافه کرد: در سال ۹۲ هیچ مدرسه پژوهش محور در سطح استان وجود نداشته است اما در حال حاضر ۲۲۰ مدرسه پژوهش محور مشغول فعالیت هستندلذا به دنبال این هستیم مدارس پژوهش محور را در استان افزایش دهیم.

قاسمی به نرخ باسوادی مازندران اشاره و افزود: نرخ باسواد در سال ۹۰ حدود ۹۵.۷ را در کارنامه خود ثبت کرده اما با تلاش‌های شبانه روزی مسئولان آموزشی به ۹۷.۶۱ درصد رشد رسیده است.

وی با بیان توجه ویؤه دولت یازدهم به حوزه فرهنگی متذکر شد: در سال ۹۲ یکهزار و ۵۹ اقامه نماز جماعت در سطح استان صرت می‌گرفت اما در سال ۹۵ به یکهزار و ۳۳۱ فضای فرهنگی اضافه شد.

انگیزه و رغبت، استعداد دانش آموز، نیاز وامکانات آموزشی و پرورش وهم چنین نیاز جامعه به این فضای آموزشی از جمله چهار عامل هدایت به سوی مراکز آمورش وپرورش خواهد بود که بایدمورد توجه قرار گیرد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false