×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران با گرامیداشت مقام والای معلم افزود:معلمان باید همسنگ شهید مطهری باشند و با کار جهادی و انقلابی به تربیت نسل ها بپردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران در سخنان پیش ازخطبه های نماز جمعه ساری با گرامیداشت مقام و منزلت معلم از تلاش‌های فعالان عرصه تعلیم و تربیت تقدیر کرد و گفت: آیت الله شهید مطهری دارای شخصیت منحصر به فردی بود و با اندیشه ناب خود در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشته است.

وی خواستار مطالعه آثار شهید مطهری توسط معلمان و دانش آموزان شد و گفت: همه ما نیازمند آن هستیم تا آثار شهید مطهری را مطالعه و با دیدگاه‌های این مرد بزرگ آشنا شویم.

وی با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در کلام حضرت امام راحل، مقام معظم رهبری و رئیس جمهور از آن به عنوان یک نهاد مهم و حساس یاد کرد و گفت: این نهاد از نظر زیربنایی اهمیت بسیار زیادی دارد و برای رسیدن به توسعه همه بخش‌ها باید به آن توجه کنیم.

کمالی افزود: مقام معظم رهبری توجه ویژه به آموزش و پرورش دارند زیرا این نهاد مولد و اثرگذار بوده و در توسعه متوازن کشور نقش بسزایی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: برای اینکه زیرساخت‌های کشور اساسی اصلاح شود باید به آموزش و پرورش و نهاد آموزشی توجه ویژه‌ای داشته باشیم، زیرا آموزش و پرورش نهادی ترین رکن در کشور به شمار می‌رود و اگر جوان ما هویت اسلامی و ایرانی داشته باشد آن کشور قوی خواهد بود.

وی با اظهار اینکه آموزش و پرورش طبق فرمایش مقام معظم رهبری تمدن‌ساز است، افزود: تمدن سازی در گام دوم انقلاب اسلامی از آموزش و پرورش شروع می‌شود و این نهاد سرمایه ملی و متعلق به همه مردم بوده و متعلق به گروه، شخص و جناح خاصی نیست.

کمالی با بیان اینکه همه مردم در آموزش و پرورش سهیم هستند، افزود: آموزش و پرورش بزرگ‌ترین دستگاهی است که بیشتر مردم با آن تماس ارتباط دارند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در ساخت آبادانی کشور، فرهنگ و توسعه نقش مهمی دارد، به جایگاه والای معلم اشاره کرد و گفت: بار سنگین تعلیم و تربیت را باید به کسی بسپاریم که توانایی لازم را داشته باشد زیرا کار معلم همتراز با کار انبیا و اولیای الهی است و اگر بخواهیم هدایتگر باشیم و دانش آموزان را هدایت کنیم باید مؤمن و انقلابی باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خودسازی در معلمان را ضروری دانست و گفت: معلمان باید همسنگ شهید مطهری باشند و با روحیه انقلابی و کار جهادی به تربیت نسل‌ها بپردازند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش سنگر تعلیم و تربیت و جهاد محسوب می‌شود، افزود: مدرسه به عنوان کانون تربیت به شمار می‌رود و اصلی ترین واحد تحول در کشور به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اظهار اینکه باید بهترین مکان‌ها و فضا و امکانات برای تحصیل دانش آموزان در مدارس مهیا باشد، افزود: بهترین امکانات و فضا باید اختیار آموزش و پرورش باشد و خوشبختانه ارتباط تعامل بین دولت و مدرسه و خانواده خوب و مطلوب است.

کمالی به قانون رتبه بندی معلمان اشاره کرد و آن را قانون کامل و جامع دانست و گفت: این قانون تازه شروع شد و هنوز کامل اجرا نشده است و در آغاز راه هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه فرایند رتبه بندی معلمان در حال کامل شدن است تصریح کرد: در مازندران تلاشم بر این بود که گفتمان انقلابی و جهادی را تقویت کنیم و رویکرد دولت نیز بر این مبنا استوار شده است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false