×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، عسگری نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران در گردهمایی مدیران ، رؤسا و معاونان آموزشی و پژوهشی شهرستان‌ها و مناطق استان مازندران در اردوگاه دانش آموزی بادله در شهرستان ساری افزود : هنوز فرهنگ سازی در مورد پروژه مهر بدرستی صورت نگرفته است و تلاش‌ها در این جهت از سوی متولیان آموزش و پرورش ادامه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: مدرسه محوری بحث پیچیده و فرایندی است و به یکباره محقق نمی‌شود ، در حال حاضر در حال مقدمه چینی هستیم اما در مرحله اول آمادگی نیروهاست.

عسگری نیکزاد افزود: نیروهای ما باید آموزش‌های لازم را ببینند تا در شرایط ایده آل مدرسه با رهبری و چارت‌های تعریف شده در مسیر طرح مدرسه محوری و در جهت تحقق آن حرکت کنند.

وی ایجاد فصای امن برای دانش آموز را از دستاوردهای مدرسه محوری برشمرد و افزود: مدرسه باید به یک سازمان پژوهنده و معلم نیز بایستی به پژوهشگری تبدیل شود که دانش آموز را به صورت پژوهنده تربیت کند تا رشد فکری یعنی قوه تجزیه و تحلیل دانش آموز گسترش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اهمیت مدرسه محوری و نظام رهبری اظهار داشت: در بحث مدرسه محوری باید برنامه های آموزشی را در اختیار مدرسه قرار دهیم و به آن توجه کنیم.

نیکزاد افزود: قبل از آنکه فیزیک مدرسه باشد همکاران باید برنامه های آموزشی را فراگیرند تا با شرایط ایده آل، تمامی سازو کارها را از صفر تا ۱۰۰ انجام و تراز آموزش و پرورش را ارتقا دهیم.

مدرسه محوری یا تصمیم گیری مشارکتی در مدرسه ، یک بازنگری در مدارس به ویژه مدارس دولتی است ، که انحصار قدرت تصمیم گیری را از یک ناحیه مرکزی ، به یک مدرسه به منظور بهبود عملکرد آن مدرسه به دنبال دارد. این فرایند به سمت افزایش دادن سطح دخالت و درگیری مدرسه در اداره مدیریت خود است.

این گردهمایی با موضوع نظام راهبری مدرسه محوری و پروژه مهر ۹۸ باحضور کمرئی معاون متوسطه وزارت آموزش وپرورش ، سلطانیان مدیر کل دفتر متوسطه وزارت آموزش و پرورش و حمیدی قائم مقام وزیر در طرح ستاد راهبری مدرسه محوری به مدت دو روز در اردوگاه دانش آموزی بادله ساری برگزار شد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false