false
به گزارش رخداد شمال ، عسگری نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران در گردهمایی مدیران ، رؤسا و معاونان آموزشی و پژوهشی شهرستانها و مناطق استان مازندران در اردوگاه دانش آموزی بادله در شهرستان ساری افزود : هنوز فرهنگ سازی در مورد پروژه مهر بدرستی صورت نگرفته است و تلاشها در این جهت از سوی متولیان آموزش و پرورش ادامه دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: مدرسه محوری بحث پیچیده و فرایندی است و به یکباره محقق نمیشود ، در حال حاضر در حال مقدمه چینی هستیم اما در مرحله اول آمادگی نیروهاست.
عسگری نیکزاد افزود: نیروهای ما باید آموزشهای لازم را ببینند تا در شرایط ایده آل مدرسه با رهبری و چارتهای تعریف شده در مسیر طرح مدرسه محوری و در جهت تحقق آن حرکت کنند.
وی ایجاد فصای امن برای دانش آموز را از دستاوردهای مدرسه محوری برشمرد و افزود: مدرسه باید به یک سازمان پژوهنده و معلم نیز بایستی به پژوهشگری تبدیل شود که دانش آموز را به صورت پژوهنده تربیت کند تا رشد فکری یعنی قوه تجزیه و تحلیل دانش آموز گسترش یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اهمیت مدرسه محوری و نظام رهبری اظهار داشت: در بحث مدرسه محوری باید برنامه های آموزشی را در اختیار مدرسه قرار دهیم و به آن توجه کنیم.
نیکزاد افزود: قبل از آنکه فیزیک مدرسه باشد همکاران باید برنامه های آموزشی را فراگیرند تا با شرایط ایده آل، تمامی سازو کارها را از صفر تا ۱۰۰ انجام و تراز آموزش و پرورش را ارتقا دهیم.
مدرسه محوری یا تصمیم گیری مشارکتی در مدرسه ، یک بازنگری در مدارس به ویژه مدارس دولتی است ، که انحصار قدرت تصمیم گیری را از یک ناحیه مرکزی ، به یک مدرسه به منظور بهبود عملکرد آن مدرسه به دنبال دارد. این فرایند به سمت افزایش دادن سطح دخالت و درگیری مدرسه در اداره مدیریت خود است.
این گردهمایی با موضوع نظام راهبری مدرسه محوری و پروژه مهر ۹۸ باحضور کمرئی معاون متوسطه وزارت آموزش وپرورش ، سلطانیان مدیر کل دفتر متوسطه وزارت آموزش و پرورش و حمیدی قائم مقام وزیر در طرح ستاد راهبری مدرسه محوری به مدت دو روز در اردوگاه دانش آموزی بادله ساری برگزار شد.
false
true
true
true