×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، مهندس رضا غفاری مدیرعامل توزیع برق استان مازندران در نشست با اصحاب رسانه مازندران اظهار داشت: برق یک سرمایه ملی است که در فصل گرما برای جلوگیری از فروپاشی شبکه یعنی قطع باید همه مشترکان خانگی و اداری همکاری کنند زیرا دو هزار و ۲۲۸ مگاوات ظرفیت شبکه توزیع برق استان است.

وی افزود: اقلیم مازندران در نقاط مختلف متفاوت بوده به عنوان مثال در خطیرکوه سیل اما در نیالا برف داشتیم که با همکاری مردم و بسیج، سیل سوادکوه مدیریت شد و بعد از یک هفته این منطقه برق‌دار شده است.

غفاری گفت: شرایط تابستان زودتر از موقع آغاز شد و ۲۹ روز بحرانی با ۳۶درجه دمای هوا را پیش رو داریم که انتظار داریم همه کمک کنیم تا مصرف برق را به درستی مدیریت کنیم.

مدیرعامل توزیع برق استان مازندران بیان کرد: ۶۵۴ میلیارد تومان درآمد شرکت توزیع برق در سال گذشته بوده که ۲۵ درصد به خود شرکت بر می‌گردد. همچنین تولید برق از طریق سوخت مازوت در نیروگاه، نیروگاه آبی و یا تبدیل انرژی گازی به برق بوده که ۲۰ درصد ادارات مکلف شدند از انرژی خورشیدی استفاده کنند در شهرک صنعتی ۱۷ درصد پنل خورشیدی استفاده می‌کند.

غفاری گفت: باید مدیریت مصرف را به درستی انجام دهیم و در این زمینه تغییر ساعات ادارات از ساعت ۶٫۳۰ تا ۱۳ و ۳۰دقیقه است که انتظار داریم ۶۴ مگاوات صرفه جویی شود.

مدیرعامل توزیع برق استان مازندران گفت: بانوان و مادران خانه دار نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارند و انتظار داریم از ساعت۱۲ تا ۱۶ از وسایل پرمصرف اتو ، چرخ گوشت ، جاروبرقی ، ظرفشویی و دیگر وسایل برقی استفاده نکنند و ادارات نیز درجه کولر را روی ۲۴ تا ۲۶ تنظیم کنند.

غفاری با اشاره به اینکه مصرف برق در فصل تابستان باید در استان مدیریت شود ، گفت: تابستان بحرانی در انتظار مردم مازندران خواهد بود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false