×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال؛ دکتر فرامرز سپری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با بیان این مطلب که ، مشترکانی که در فصل سرد سال مصرف برق آنان کمتر از ۸۰ و در ایام تابستان نیز ۱۵۰ کیلووات بر ساعت باشد در ردیف مشترکان کم مصرف هستند که از تعرفه رایگان نیز بهره‌مند می‌شوند گفت : با بررسی‌های صورت گرفته ، ۲۰ درصد مشترکان برق مازندران کم مصرف ، ۳۴ درصد خوش مصرف و بین ۳۸ تا ۴۰ درصد نیز پرمصرف هستند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت: مشترکانی که در فصل سرد سال ۲۰۰ و در تابستان نیز ۴۰۰ کیلووات بر ساعت برق مصرف کنند به عنوان “خوش مصرف” و بیش از ۴۰۰ کیلووات بر ساعت برق مصرف کنند به عنوان مشترکان پرمصرف شناخته می‌شوند.

وی گفت: با هدف تامین برق مورد نیاز مشترکان و جلوگیری از خاموشی ، به صنایع و کارخانجاتی که در مصرف برق خود مدیریت کنند ، پاداش پرداخت می‌شود و این در حالی است که پیک مصرف برق مازندران در فصل زمستان ۸۰۰ مگاوات بر ساعت که میزان مصرف استان در روزهای گذشته تا به ۹۰۰ مگاوات نیز رسیده است

فرامرز سپری ، علت افزایش مصرف برق توسط مشترکان را استفاده همزمان وسایل‌گاز سوز و وسایل برقی ذکرکرد و گفت: پیک مصرف برق در زمستان امسال ۱۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

وی با اعلام این که اولویت اصلی تامین برق مورد نیاز مشترکان خانگی هستند ، افزود : برای تحقق این مهم ناچار شدیم نسبت به قطع روشنایی تابلوهای تبلیغاتی بین جاده‌ای اقدام کنیم که در این راستا و با شناسایی نقاط دارای قابلیت ، ۱۷ هزار و ۸۷۹ لامپ در برخی معابری شهری ، میادین و بوستان‌های مازندران خاموش شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران هشدار داد که در صورت تداوم وضعیت موجود و با هدف افزایش پایداری شبکه ، برق مشترکان پرمصرف این استان قطع می‌شود.

سپری ، سرانه سالانه مصرف برق مشترکان خانگی در این استان را ۲ هزار و ۴۰۶ کیلووات بر ساعت اعلام کرد و با بیان اینکه متوسط ماهانه مصرف برق مشترکان خانگی ۲۰۰ کیلووات بر ساعت است ، گفت: میانگین مصرق برق مشترکان خانگی در ۲ ماهه نخست امسال۱۴۰ کیلووات ، در دو ماهه دوم ۱۸۸/۵ و در دو ماهه سوم سال نیز ۳۸۱ کیلووات بر ساعت است.

وی با اشاره به افزایش پیک مصرف برق در زمستان امسال در مازندران ، گفت: با بررسی‌های صورت گرفته، مصرف برق دستگاه‌های اجرایی در زمستان امسال ۱۵ درصد ، مشترکان خانگی ۱۳/۸ و صنایع و کارخانجات نیز ۱۵/۷ درصد افزایش داشته است.

سپری پیک مصرف برق مازندران در فصل تابستان را ۲ هزار کیلووات بر ساعت و در زمستان را ۸۰۰ کیلووات بر ساعت اعلام کرد و گفت : به طور میانگین مصرف برق مشترکان در بخش‌های مختلف در زمستان امسال ۱۵ درصد افزایش داشته است.

او توضیح داد : با هدف پایداری شبکه و تامین برق مصرفی مشترکان ، مقرر شد فرمانداران شهرستان‌ها نسبت به کاهش تعداد روشنایی‌ها در معابر شهری ، میادین و بوستان‌ها اقدام کند ضمن اینکه دستگاه‌های اجرایی نیز باید از ساعت ۱۳ هر روز نسبت به خاموش کردن لوازم گازسوز اقدام کنند و واحدهای تولیدی ، کارخانجات ، هتل‌ها ، رستوران‌ها ، واحدهای خبازی و آموزشی ، اماکن و تاسیسات دولتی و خصوصی نسبت به دوگانه سوز کردن سامانه گرمایشی خود اقدام کنند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false