×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ بررسی‌های میدانی از آخرین امید مردم برای ایجاد زیرساخت منطقه آزاد بندرنوشهر با پیگیری‌های مدیرکل بومی بنادر و دریانوردی مازندران راه اختصاصی بندر ، زیر ساخت مهم برای ایجاد منطقه آزاد است کهلزوم وحدت مسئولین و حمایت‌های مردمی برای رقم زدن اتفاق‌‌های خوب با داشتن مهندس انزان پور مدیر کل بومی بنادر و دریانوردی مازندران خواهد بود.

 پروژه راه دسترسی اختصاصی بندرنوشهر به کمربندی که با اعتبار بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال از ردیف بودجه‌ای سازمان بنادر کشور که هم مطالعه و هم طرح بصورت دی.بی همزمان در حال اجرا هستند و پیش‌بینی می‌شود تا ایام دهه فجر ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد ، نیازمند حمایت‌های مسئولین و مردمی است تا سرعت بیشتری گیرد!

 طبق بررسی‌های میدانی ، بخش عمده‌ای از اجرای طرح راه دسترسی ، در حاشیه رودخانه ماشلک و با ایجاد دیواره حفاظتی و در قالب ساماندهی رودخانه و روگذر بر روی پل فلزی ماشلک عملیاتی خواهد شد که شیب‌شکن و دیگرسازه‌ها باعث حفظ پایداری دیواره‌ی غربی رودخانه می‌شوند و مشکلات سیل و بارندگی‌های شدیدی که همیشه شهر را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد را حل خواهد کرد ، و هم‌ جلوه‌ی زیبایی به مناظر شهری می‌دهد.

یکی دیگر از نکات مثبت این طرح ، حل مشکل آلودگی صوتی و زیست محیطی و کنترل ترافیک شهری‌ست که همیشه از نگرانی‌ها و اعتراضات مردمی بود.

 این پروژه بسیار مهم بیش از ۱۰ سال است که باید اجرا می‌شد ، ولی بارها به بهانه‌های حفاظت از باغ گیاه‌شناسی و موارد دیگر ، موانعی بر سر راه آن قرار گرفت و مسکوت ماند‼️ اما پس از حضور “مهندس انزان‌پور” بعنوان مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران که از فرزندان راستین نوشهر و چالوس است ، مجدد استارت خورد و با تغییرات اندکی در طرح ، با پیگیری‌های فراوان ، موفق به تخصیص و جذب بودجه‌ای کلان برای منطقه شد که بواسطه آن توانستند تملکات بسیاری در مسیر آن را با قیمت روز و کارشناسی دادگستری انجام دهند که این تلاش واقعا قابل تقدیر است.

 حال ، وقتی فریاد انتصاب مدیر بومی را سر می‌دهیم ، لازم است از این زحمات دلسوزانه‌ی مدیرکل بومی بنادر و دریانوردی مازندران و با این حجم اعتبار ، حمایت هم کنیم! و از نماینده مجلس ، فرماندار نوشهر ، و سایر مدیران و دستگاه‌های اجرایی و نیز همکاران رسانه‌ای و مطبوعاتی ، این انتظار است که در تحقق آرزوی دیرینه مردم نوشهر ، وی و مجموعه ایشان را همراهی و مجدانه پبگیری کنند تا موانع احتمالی اجرای طرح رفع گردد.

 نباید فراموش کنیم که این راه دسترسی ، علاوه بر افزایش ظرفیت بندر نوشهر ، و امکان سرمایه‌گذاری و بهره‌مندی از مزایای منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر توسط بخش خصوصی در پسکرانه‌های بندری در ضلع جنوبی کمربندی و اشتغالزایی جوانان منطقه به دلیل تسهیل در تردد ، یکی از زیرساخت‌های مهم برای تحقق منطقه‌ی آزاد است که از آرزوی چندین و چند ساله‌ی نوشهر و چالوسی‌‌ها می‌باشد ؛ که امیدوارم با حمایت مردمی در مبحث تملک‌ها و کمک و اتحاد همه مسئولان ، هرچه زودتر به اتمام و بهره‌برداری برسد.لفوتی

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false