×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال : مهندس غفاری مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مازندران به عوامل غیر فنی تلفات برق در استان اشاره کرد و اظهار داشت: عوامل غیر فنی شامل سرقت انرژی و دستکاری کنتور های قدیمی است که کاهش آن نیازمند فرهنگ سازی از یک طرف و اصلاح کنتورهای فرسوده از سوی دیگر است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مازندران با اعلام این که کمبود اعتبار مانع از تغییر کنتور های قدیمی می شود ، افزود : در حال حاضر یک میلیون و ۳۹۰ هزار مشترک برق در مرکز و شرق استان داریم که ۶۰ درصدشان از کنتورهای پیشرفته و دیجیتال بهره مند هستند و باقی از کنتورهای قدیمی استفاده می کنند.

غفاری توضیح داد: هزینه خرید کنتور دیجیتال و تعویض کنتورهای قدیمی تک فاز ۲۵۰ هزار تومان و سه فاز ۷۵۰ هزار تومان است ، در نتیتجه تعویض بیش از ۵۰ هزار دستگاه کنتور قدیمی هزینه سنگینی دارد که از توان شرکت توزیع برق با محدودیت های مالی و شرایط اقتصادی شرکت توزیع برق امکان پذیر نیست.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مازندران اصلاح شبکه را اقدامی موثر برای جلوگیری از هدر رفت فنی انرژی در استان عنوان کرد و گفت: در سال های اخیر بیش از نیمی از شبکه توزیع استان اصلاح و بهینه شده است.

وی گفت : یکی از دلایل بالا بودن میزان فرسودگی و هدررفت انرژی برق در شبکه توزیع ، شرایط آب و هوایی خزری این استان است که رطوبت نسبتا بالا و بارندگی زیاد مشخصه مهم آن محسوب می شود  این عوامل آب و هوایی سبب تسریع در فرسودگی شبکه توزیع برق شده و هزینه ها را افزایش می دهد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false