×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ مهندس رضا غفاری مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران از فعالیت ۲۹ شهرک صنعتی با بیش از ۱۵۰۰ مشترک صنعتی و بار مصرفی ۱۱۸ مگاوات با تغذیه ۳۷ فیدر در این استان خبر دادو گفت: این شهرک‌های صنعتی می‌توانند بیش از ۱۰۰ مگاوات در زمان پیک با شرکت توزیع برق مازندران همکاری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در جلسه انعقاد تفاهنامه مشترک شرکت‌های توزیع برق استان و غرب مازندران با صنعت ، معدن و تجارت که در سالن جلسات این اداره برگزار شد ، اظهار کرد: هدف اصلی از انعقاد این تفاهم نامه، همکاری صنایع در ۴ ساعت بعد از ظهر که از ۱۳ لغایت ۱۷ عصر است.

وی مصرف برق مشترکان را در حال حاضر به میزان ۷۵۰ مگاوات خواند و تصریح کرد: این در حالی است که شبکه توزیع با آغاز فصل گرما باید فشار مصرف ۲۰۰۰ مگاواتی را تحمل کنند که آستانه پایداری شبکه مازندران تا ۱۹۰۰ مگاوات است و بعد ازآن با عدم پایداری شبکه مواجه خواهیم شد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران پیک بار سال گذشته شبکه توزیع برق مازندران ۱۸۴۰ مگاوات بود ، گفت: با همکاری خوب مردم ، مسئولان ، پیک سایی و مدیریت مصرف ۲۰۰ مگاواتی، تابستان بدون خاموشی را پشت‌سر گذاشتیم و در مجموع تابستان سال گذشته بدون کوچکترین فشار و خاموشی به مردم بود و برگ زرینی بر افتخارات مجموعه صنعت برق کشور افزوده شد و رضایت کامل مشترکان را هم در برداشته است.

غفاری تابستان ۹۹ را از تابستان‌های متفاوت با سایر تابستان‌ها دانست و افزود: با وجود ویروس کرونا در پایان سال ۹۸ و عدم مسافرت هموطنان در ایام عید امسال پیش‌بینی می‌شود در تابستان ۲۰۰ مگاوات بار مسافر را داشته باشیم و با به مدار آمدن بار شالیکوبی ها از ۱۵ مرداد ماه ۱۱۰ مگاوات هم به بار فصلی سال افزوده می‌شود.

وی ضمن تشکر و قدردانی از مجموعه سخت کوش و زحمت‌کش شرکت در پایداری شبکه از زمان شیوع ویروس کرونا در مازندران خاطرنشان کرد: به لحاظ شرایط کاری و ضرورت پایداری شبکه بویژه در زمان شیوع ویروس کرونا، شعار در خانه بمانید و قرنطینه خانگی و تعطیلی در مجموعه برق معنی نداشت و همکاران ایثارگر این شرکت به‌طور پیوسته حتی در زمان تعطیلات به‌طور ۲۴ ساعته در خدمت مردم و جامعه بودند و خوشبختانه پایداری شبکه همه مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌ها را تضمین و کوچکترین خاموشی در هیچ نقطه‌ای از استان اتفاق نیفتاد و همپای فرشتگان سلامت جانفشانی کردند.

مصرف ۲۴.۷ درصدی برق در صنایع مازندران

قرانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز در این نشست مصرف کل برق صنایع استان را ۲۴.۷ درصد بیان کرد و گفت: هماهنگی لازم جهت جابجایی مصرف از روزهای عادی به یکی از روزهای تعطیل، تعمیرات سالیانه صنایع در مرداد ماه و تغییر ساعات شیفت کاری و شروع کار صنایع تک شیفت از ۶ صبح و تعطیلی ساعت ۱۳ به عمل خواهد آمد تا از ساعت ۱۳ تا ۱۶ که زمان پیک بار مصرف برق است کمک خوبی به شبکه های توزیع شود و مردم و صنایع در کمال آرامش و با خیال راحت با کوچکترین فشار تابستان ۹۹ را پشت‌سر بگذارند.

وی اطلاع رسانی دقیق به صنایع از طریق شرکت‌های توزیع برق مازندران و غرب مازندران بسیار با اهمیت خواند و خواستار اطلاع رسانی به‌موقع به مشترکان صنعتی شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران نیز در ادامه ضمن اعلام آمادگی صنایع در ساعت اوج مصرف با شرکت‌های توزیع برق استان و غرب مازندران خواستار عدم خاموشی صنایع همکار در طرح گذر از پیک تابستان شد.

دکتر موسوی از شرکت‌های توزیع برق استان و غرب مازندران خواست تا در زمان‌هایی که نیاز به اجرای برنامه کاهش مصرف است به صورت هوشمند و از طریق شبکه مجازی و پیامک به صاحبان صنایع و هیئت امنای شهرکهای صنعتی اطلاع رسانی تا همکاری‌ها در زمان مورد نیاز صورت پذیرد و در زمان‌هایی که هوا مناسب و مساعد است و نیاز به همکاری صنایع نیست نیز اعلام تا صنایع به کار خود ادامه دهند.

وی تصریح کرد: در جلساتی که با شرکت‌های شهرک‌های صنعتی برگزار شود از نماینده شرکت توزیع نیز دعوت تا موارد مورد نیاز جهت همکاری صنایع اعلام و همکاری نیز صورت پذیرد.

گفتنی است در این نشست، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، رئیس خانه صنعت و معدن استان، مدیرعامل و معاون فروش و خدمات مشترکین و مدیر دفتر مدیریت مصرف و مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مازندران،معاونین بهره برداری و خدمات مشترکین غرب مازندران و جمعی از مجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان حضور داشتند و در پایان تفاهمنامه مشترک همکاری بین سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت توزیع برق استان و غرب مازندران منعقد شد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false