×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ کوروش موسوی تاکامی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم از مقره‌‌های ایرانی با کیفیت مناسب در این خطوط استفاده شود بر ضرورت افزایش اعتبار تعمیرات خطوط برق تأکید کرد تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان با اعلام این خبر اظهار داشت: ریزگردها و مه غلیظ موجب عملکرد رله دیستانس خط ۴۰۰ کیلوولت علی آباد استان گلستان به جاجرم خراسان شد.

وی با بیان این که متأسفانه در مسیر خط ۴۰۰ کیلوولت جاجرم به پست علی‌آباد استان گلستان شدت ریزگردها به دلیل کشت چندباره بالا رفته است، ادامه داد: پیشرفت تکنولوژی کشاورزی و دانش اقتصادی کشاورزان را به سمت کشت‌های مزارع با چهار بار کشت در سال هم رسانده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان گفت: ریزگردهای ناشی از شخم زنی و برداشت گندم و حبوبات در مزارع گلستان سبب تشدید خیزش ریزگردها شده است.

وی افزود: شب گذشته مه غلیط به همراه ریزگردهای زنجیره سبب شد تا همانند سال ۱۳۹۸ خوزستان که تلفیق رطوبت و آلودگی سبب آرک‌زدگی زنجیره مقره‌ها و خروج خطوط شده بود، در این مسیر نیز حداقل شش برج آرک مقره زدند.

موسوی تاکامی بیان داشت: با خروج خط به سرعت شش گروه شستشوی مقره با اخذ خاموشی از دیسپاچینگ ملی مقره‌های مسیر را با سیستم‌های پیشرفته، شستشو دادند.

وی با اشاره به این که متأسفانه کمبود نقدینگی و عدم شستشوی به موقع مقره‌ها در سال های گذشته سبب انباشت ریزگردها و بروز مشکلاتی در این بخش شده است، ابراز داشت: خط ۴۰۰ کیلوولت علی آباد به جاجرم خراسان پس از تلاش پایدار برق‌دار شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان با اشاره به این که در این مسیر برج‌های رانشی که نیاز به گابیون بندی دارند هم زیاد است بر ضرورت تسریع در مقاوم‌سازی این برج‌‌ها تأکید کرد.

وی با اشاره به این که کم بودن تعداد مقره های زنجیره مقره، این مسأله را موجب فاصله خیزشی کم در منطقه با آلودگی فوق سنگین دانست و خاطرنشان ساخت: بعد از دوران پیک مصرف حدود سه مقره NGK باید به این زنجیره مقره‌ها اضافه شوند تا این مشکل مرتفع شود‌.

موسوی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم از مقره‌‌های ایرانی با کیفیت مناسب در این خطوط استفاده شود بر ضرورت افزایش اعتبار تعمیرات خطوط برق تأکید کرد تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false