×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال از شهرستان نوشهر ، محمد راستاد معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه بازدید از بندر نوشهر و پروژه راه دسترسی اختصاصی این بندر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اهداف ما این است تا ظرفیت‌ها در بنادر شمالی کشور برای صادرات و واردات به کشورهای همسایه و نیز افزایش میزان ترانزیت بهره بیشتری را ببرد.

 

وی با بیان اینکه بندر نوشهر هم با توجه به شرایطی که داشته است توانسته روند رو به رشد از نظر جذب کالا داشته باشد ، افزود: ظرفیت سالانه بندر نوشهر حدود ۴.۵ میلیون تن است که در سال گذشته موفق شد به همراه بندر فریدونکنار در مجموع یک میلیون تن عملکرد داشته باشد.

معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: در سال جاری نیز بالغ برحدود ۳۵۰ هزار تن در بندر نوشهر و حدود ۱۱۰ هزار تن هم در بندر فریدونکنار عملکرد تخلیه و بارگیری داشته است.

 

 

وی با مثبت ارزیابی کردن روند فعالیت و توسعه بندر نوشهر ، تأکید کرد: یکی از پروژه‌های مهمی که به توسعه ظرفیت بندر نوشهر کمک می‌کند تسهیل دسترسی این بندر به پسکرانه است و بنابراین باید شرایطی را فراهم کنیم تا ظرفیت ۴٫۵ میلیون تنی بتواند انتقال محمولات وارداتی و صادراتی به پسکرانه و استفاده از سایر بخش‌های حمل و نقل به سهولت انجام شود.

راستاد گفت: خروجی‌های بندر با حصار شهری که وجود داشت باعث مزاحمت برای ترافیک شهری می‌شد و بنابراین راه دسترسی مستقل و اختصاصی بندر نوشهر به عنوان یک پروژه مهم در دستور کار قرار گرفت و بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان منابع برای اجرای این پروژه اختصاص داده خواهد شد و در حال حاضر نیز حدود ۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و روند خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه عملیات لایروبی حوضچه بندر نوشهر نیز در دست اقدام و چند پروژه دیگر در راستای توسعه بندر نوشهر پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: با توجه به محدودیت اماکن نگهداری کالا در بندر نوشهر به دنبال اضافه کردن اراضی پسکرانه‌ای هستیم تا هم به عنوان نگهداری کالاها و هم برای فعالیت‌های ارزش افزوده تولیدی با توجه به مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی که بندر نوشهر از آن برخوردار است در دستور کار قرار بگیرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: چشم‌انداز بندر نوشهر و بندر فریدونکنار بسیار خوب و مثبت است و در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در این بندر در دست مطالعه و اجرا قرار دارد.

وی اظهار کرد: ایجاد راه دسترسی اختصاصی بندر نوشهر فضای بیشتری برای ایجاد زیرساخت‌ها و رو بناهای بندری در نوشهر فراهم می‌شود و اصلاح موج شکن به لحاظ اینکه میزان رسوب‌گذاری در حوضچه و کانال دسترسی نسبتاً بالا است مورد توجه قرار دارد.

راستاد با تأکید بر اینکه مطالعات جدی در دستور کار قرار می‌گیرد تا بندر نوشهر از نظر تناسب بین ظرفیت دریایی و پسکرانه‌ای ارتقاء داده شود ، گفت: به دنبال جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای فعالیت‌های نگهداری و ارزش افزوده بیشتری هستیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false