×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، دکتر مسعود بادین ، نایب رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا ، در جلسه مجمع عمومی فوق العاده ضمن تشریح گزارشی از روند و مراحل افزایش سرمایه بیمه آسیا با اشاره به اهداف این شرکت بزرگ بیمه ای در افزایش سرمایه ، اظهار داشت: اساسا افزایش سرمایه، با هدف کاهش سهم واگذاری اتکایی اختیاری و افزایش سهم نگهداری انجام می شود و ظرفیت این شرکت را در قبول ریسک بالا می برد.

وی افزود: از سوی دیگر ، این موضوع ، میزان نگهداری بیمه نامه های صادره و قبولی اتکایی بیمه آسیا را افزایش داده و سبب افزایش سودآوری و بازدهی فعالیت شرکت می شود.

نایب رییس هیات مدیره بیمه آسیا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از مهم ترین اهداف و نتایج افزایش سرمایه بیمه آسیا، شفافیت صورت های مالی و اطلاعات این شرکت است. شفافیت مالی شرکت، حضور بیمه آسیا در بازار رقابتی را تقویت می کند و انتظارات سهامداران را در ارتباط با صورت های شفاف مالی و همچنین سطح توانگری این شرکت را در ایفای تعهدات خود در قبال بیمه گذاران، محقق می سازد.

مسعود بادین تصریح کرد: با توجه به تحریم های تحمیل شده به اقتصاد کشور و ایجاد محدودیت های واگذاری اختیاری، افزایش سرمایه بیمه آسیا و افزایش ظرفیت سهم نگهداری آن، موجب می شود نقش این شرکت در قبول ریسک های مختلف بزرگ صنعتی و تولیدی و پروژه های ملی، پررنگ تر شود.

مدیرعامل بیمه آسیا تاکید کرد: افزایش سرمایه بیمه آسیا به طور قابل توجهی در حضور این شرکت در بازارهای نفتی و پتروشیمی تاثیر گذار خواهد بود چرا که یکی از معیارهای مهم واگذاری عملیات بیمه ای در این بازارها، کفایت سرمایه شرکت های بیمه است.

وی در ادامه اظهار داشت: افزایش سرمایه بیمه آسیا، اتفاق بسیار خوب و مبارکی برای این شرکت و صنعت بیمه است، چرا که بیمه آسیا یکی از ذخیره های ارزشمند نظام و صنعت بیمه محسوب می شود و به عنوان یک شرکت توانمند و برخوردار از ساختاری حرفه ای و پویا، می تواند منشا تحولات بنیادین و مهم در سیستم بیمه ای کشور باشد.

مجمع عمومی فوق العاده بیمه آسیا به منظور تصمیم گیری درخصوص افزایش سرمایه این شرکت، با حضور سهامداران ، مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بیمه آسیا ، نمایندگان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، سازمان بورس و سازمان حسابرسی برگزار شد.

در جلسه مجمع عمومی فوق العاده بیمه آسیا ، افزایش سرمایه این شرکت از ۲۳۰ میلیارد تومان به حدود ۲۴۱۳ میلیارد تومان (با ۹۴۹ درصد افزایش)، در پی تجدید ارزیابی دارایی های ثابت مشهود(عرصه و حق کاربری) بیمه آسیا و تأیید حسابرس قانونی، بیمه مرکزی و سازمان بورس ، تصویب شد.

گفتنی است ، مجمع عمومی فوق العاده بیمه آسیا در ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۲۴ آذر ماه سال جاری، با رعایت پروتکل های بهداشتی و الزامات ستاد ملی مبارزه با کرونا ( ابلاغی سازمان بورس و اوراق بهادار) در راستای حفظ سلامتی سهامداران با حضور حداقلی و به صورت مجازی از طریق پایگاه اطلاع رسانی شرکت بیمه آسیا به نشانی www.bimehasia.com برگزار شد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false