×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، مجید عبدالهی مدیرعامل آب و فاضلاب استان مازندران در آئین آغاز بهره برداری از طرح آبرسانی به ۵۶ روستا و شهر سرخرود در روستای ” ریکنده ” قائمشهر، گفت: با توجه به یکپارچگی که در شرکت آب و فاضلاب مازندران وجود دارد ، ما به طرح‌های آبرسانی در حال اجرا سرعت بیشتری می‌دهیم تا زودتر به بهره برداری برسند.

وی تصریح کرد: همزمان ۳۰ پروژه آبرسانی روستایی در سطح استان مازندران با اعتباری بالغ بر ۵۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

عبدالهی در خصوص این پروژه‌ها توضیح داد: این طرح‌ها شامل ۳۵ پروژه تک روستایی و ۵ مجتمع آبرسانی در ۵۶ روستا، یک شهر و ۱۵ روستا بوده‌است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران ادامه داد: برای اجرای این پروژه‌ها ۷ حلقه چاه ، ۶ دهنه چشمه و ۲ مخزن زمینی و هوایی به حجم هفت هزار و ۸۸۰ متر مکعب ساخته و تجهیز شد و ۵۷ واحد ایستگاه پمپاژ هم بکار گرفته شد.

وی از بهره‌برداری از ۲۳۸ طرح آبرسانی روستایی از سال ۹۲ تاکنون خبر داد و گفت: برای اجرا شدن این طرح‌ها ۲ هزار و ۶۶۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

عبدالهی افزود: تعداد ۶۴۶ روستا با تعداد جمعیتی بالغ بر ۴۹۰ هزار و ۵۰۰ نفر از این طرح‌ها بهره‌مند شدند.

عبدالهی در خصوص هزینه این پروژه‌ها گفت: برای اجرای این پروژه‌ها سه هزار و ۳۸۸ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع و مخازن زمینی و هوایی به حجم ۸۰ هزار و ۹۵۰ متر مربع ایجاد شد و علاوه بر این ۹۰ حلقه چاه عمیق هم حفر و تجهیز و ۸۰ دهنه چشمه بهسازی شد.

وی احداث ۲۱۲ واحد ایستگاه پمپاژ، خرید و کار گذاشتن ۵۵ دستگاه دیزل ژنراتور برای موارد بحرانی، تهیه و نصب ۱۷ دستگاه و اصلاح و بازسازی یکهزار و ۳۴۹ کیلومتر شبکه آبرسانی را از دیگر اقدامات انجام شده در اجرای این طرح‌ها عنوان کرد.

عبدالهی در پایان گفت: استان مازندران یک میلیون و ۳۰۵ نفر جمعیت روستایی دارد که تقریباً نیم میلیون نفر از جمعیت در روستاها از نعمت آبرسانی برخوردار شده‌اند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false