×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ اسماعیل رمضانی مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر کشور در نشست ویدئو کنفرانسی همزمان با مدیران و خبرنگاران هفت استان کشور به میزبانی هلال احمر استان مازندران شهرستان ساری گفت : باشگاه خبرنگاران جمعیت هلال‌احمر با هدف مدیریت رسانه‌ای در زمان بحران در مرحله نخست در هفت استان مازندران ، خوزستان ، یزد ، ایلام ، خراسان جنوبی ، قم و تهران شروع به کار کردیم که این باشگاه تا سه ماه آینده در همه استان های کشور راه اندازی می شود.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر کشور با اعلام اینکه در هفت استانی که فعالیت باشگاه شروع شده ، حدود ۷۰۰ نفر از خبرنگاران به صورت داوطلب ثبت نام کرده اند ، افزود: بر اساس برنامه ریزی به فراخور حوادث طبیعی و غیرمترقبه ای که در هر استان به ثبت رسیده ، تعدادی از خبرنگاران پس از آزمون به صورت دائم عضو باشگاه می شوند و با گذراندن دوره های آموزشی رسانه ای به عنوان خبرنگاران حرفه ای هلال احمر همکاری داوطلبانه خواهند داشت.

وی چالش های رسانه ای در مدیریت بحران را جدی توصیف کرد و گفت: در فضای آشفته مجازی مدیریت رسانه ای بحران می تواند کمک کار باشد تا حوادث بدرستی مدیریت شود و شاهد کاهش مخاطرات آن باشیم.

رمضانی با بیان این که وزارت کشور جمعیت هلال احمر را متولی مدیریت رسانه ای بحران کرده است ، افزود: با شکل گیری باشگاه خبرنگاران هلال احمر ، مدیریت رسانه ای حرفه ای را عملیاتی خواهیم کرد.

وی از برگزاری جشنواره فصلی رسانه هلال خبر داد و گفت: برگزاری دوره های آموزشی در حوزه امداد و نجات نیز از دیگر برنامه های باشگاه خبرنگان هلال احمر است.

مدیرکل روابط عمومی هلال احمر کشور از مجموعه روابط عمومی های جمعیت استان های کشور خواست تا با خبرنگاران داوطلب مرتبط با باشگاه همکاری همه جانبه داشته باشند و تاکید کرد: اثر گذاری مدیریت رسانه بحران حتی از مدیریت فیزیکی بحران و حوادث بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه بدنبال ایجاد سازمان منسجم رسانه ای هستیم ، خاطرنشان کرد: رونمایی نهایی این طرح اواخر آبان ماه با حضور رئیس جمعیت هلال احمر کشور در یزد انجام می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر با اعلام اینکه بدنبال سازمان حرفه ای و رسانه ای در درون سازمان هستیم ، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود اگر این اقدام در ریل خودش قرار گیرد و با تدبیر به پیش برویم می‌توانیم به یک قدرت رسانه ای مهم تبدیل شویم که فرآیند اطلاع رسانی را تسهیل خواهد کرد.

رمضانی یکی از چالش‌های موجود را مدیریت رسانه ای بحران دانست و گفت: این باشگاه در حوادث و سوانح به کمک مدیریت بحران خواهد آمد.

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه تاکنون ۷۰۰ خبرنگار عضو این باشگاه شدند، تصریح کرد: این سایت خبری، یک مرجع مطمئن برای اطلاع رسانی در بحران است.

مجتبی اکبری، مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران نیز گفت: مدیریت منسجم اطلاع رسانی و اهتمام به سرعت ،دقت و صحت به‌عنوان اصول مهم در اطلاع رسانی می‌تواند به کارآمدی این سامانه کمک کند.

وی تحقق سامانه باشگاه خبرنگاران هلال احمر را مقدمه ای برای راه اندازی خبرگزاری هلال احمر ایران دانست و گفت: باید از ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق اهداف متعالی هلال احمر به درستی استفاده کنیم.

اکبری بیان کرد: امروزه مدیریت استرس و ایجاد آرامش روانی درجامعه یکی از اصول مهم مدیریت بحران قلمداد می‌شود که نقش رسانه‌ها و خبرنگاران در این راستا انکارناپذیراست.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false