×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، علی معتمدزادگان رئیس پارک علم و فناوری استان مازندران امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه مازندران اظهار داشت: هدف اصلی پارک علم و فناوری تولید و افزایش ثروت در جامعه از طریق ایجاد و توسعه فعالیت موسسات متکی بر دانش و فناوری بوده که این فعالیت‌ها شامل نیازسنجی ایده پردازی ، تحقیق و توسعه ، طراحی مهندسی ، نمونه‌سازی ، طراحی صنعتی ، استانداردسازی ، تدوین دانش فنی ، ثبت مالکیت فکری ، تجاری‌سازی انتقال و پشتیبانی است.

رئیس پارک علم و فناوری استان مازندران افزود: یکی از موثرترین ساختارهای موثر در اقتصاد دانش بنیان ، محیطی مناسب برای استقرار ، رشد و شکوفایی موسسات و شرکت‌های دانش بنیان است و شرکت‌های فناور مستقر در آن با تعامل سازنده با دانشگاه ‌ها و سایر موسسات پژوهشی و فناوری به فعالیت‌های فناورانه مشغول هستند.

معتمدزادگان با بیان اینکه فعالیت پارک از مردم برای مردم بوده که خیران حامی علم و فناوری نقش مهمی در تسهیل‌سازی فعالیت فعالان این عرصه دارند ، تصریح کرد: شبکه نوآوری و فناوری مازندران در استان در زمینه شناسایی و معرفی خدمات پارک فعال شده است.

وی افزود: پارک علم و فناوری متولی اصلی هدایت و حمایت از شرکت و موسسات دانش بنیان و ورود، حضور موثر و بازاریابی در بازارهای فناوری دنیا به ویژه کشورهای همسایه است.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران تصریح کرد: به ۱۰ شرکت فعال حوزه فناوری در استان زمین واگذار و زمینی به مساحت ۲٫۵ هکتار جنب دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی واگذار شد که در آینده نزدیک کلنگ‌زنی می‌شود که اعضا و شرکت‌ها باید در حوزه فناوری فعالیت کنند

وی بیان کرد: با همت اداره کل اوقاف در مرکز فناوری شهرستان آمل فضایی برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان و به همت اداره کل بهزیستی نیز فضایی جهت استارت آپها اختصاص داده شد.

معتمدزادگان با بیان مشاغل دانش بنیان و فناوری اقتصاد نوظهور در جامعه امروز است ، گفت: امیدواریم با کمک استاندار ، نمایندگان مجلس حداقل یک طبقه از مرکز رشد نوشهر تا نیمه شهریورماه به اتمام برسد.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت: انجمن علمی پارک علم و فناوری و مراکز رشد فعال شد که تلاش داریم با بین المللی ‌سازی فعالیت‌های پارک علم و فناوری اقدام و کنفرانس سالانه در این زمینه تشکیل شود.

معتمدزادگان افزود: سال گذشته چهار میلیون یورو صادرات و ۱۱۱ میلیارد تومان فروش در حوزه صادرات محصولات فناورانه در استان داشتیم و برای هزار و ۳۰۰ نفر اشتغالزایی شد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false