×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران از کشف ۱۴۰ میلیارد ریالی کلاهبرداری و انهدام هشت باند کلاهبرداری در سطح استان خبر داد و گفت : کلاهبرداری و سایر جرائم مالی و اقتصادی نتیجه وقوع یک اشتباه و یا غفلت نیست، بلکه نتیجه یک فرایند آگاهانه، عمدی و فریبکارانه توسط افرادی سودجو برای کسب منفعت و موقعیت به شکل خلاف قانون است.

فرمانده انتظامی استان مازندران، توسل به روش های متقلبانه، سوء نیت و قصد فریب را از جمله خصوصیت کلاهبرداران عنوان کرد و اذعان داشت: اکثرا این افراد دارای ظاهری آراسته و قدرت بیان فوق العاده ای هستند که با مهندسی اجتماعی و کسب اعتماد طعمه های خود اقدام به کلاهبرداری از آنان می کنند.

سردار میرفیضی از کشف ۱۴۰ میلیارد ریالی کلاهبرداری ها در استان مازندران طی ۱۱ماهه سال ۱۳۹۶خبر داد و گفت: در این رابطه ۸ باند کلاهبرداری توسط پلیس آگاهی این فرماندهی و دیگر عوامل انتظامی شناسایی و متلاشی شد.

میرفیضی از کشف ۸۵ درصدی کلاهبرداری ها در سطح استان طی این مدت خبر داد و اظهار داشت: بیشترین جرائم کلاهبرداری مربوط به کلاهبرداری با استفاده از مدارک جعلی و اخذ دسته چک بانکی، صدور چک بلامحل و کلاهبرداری های اینترنتی کارت به کارت بوده است.

وی با اشاره به این که کلاهبرداری های اینترنتی و کلاهبرداری با چک های جعلی، فاقد اصالت و بلامحل از متداول ترین روش های کلاهبرداری است به شهروندان توصیه کرد: ضمن پرهیز از توجه به تماس هایی با پیغام برنده شدن آنان در مسابقات پیامکی، هوشیاری در معاملات اقتصادی و تأمل در انجام معاملات وسوسه انگیز از پذیرش چک‌های فاقد اصالت و خرید اشیاء گرانقیمت از افراد ناشناس خودداری کنند و هیچگاه رمز کارت عابر بانک خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

فرمانده انتظامی مازندران در خاتمه از مردم، خواست: برای جلوگیری از سوء استفاده کلاهبرداران و شیادان ضمن توجه به هشدارهای پلیسی در صورت برخورد با چنین افرادی مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false