×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، سردار میرمحمود میرفیضی بعد از ظهر امروز در نشست‌خبری با اصحاب رسانه مازندران اظهار داشت: از ۸۸۶ فقره پرونده در دوازده ماهه منتهی به سال ۹۵ در پلیس فتای مازندران وارده ۸۵ درصد پرونده‎ها منجر به کشف شده که ۳۸ درصد پرونده‌ها مربوط به هتک حیثیت و نشر اکاذیب بوده است.

وی افزود: ۲۹ درصد پرونده‌های پلیس فضای تبادل اطلاعات مجازی استان مربوط به برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌ها، ۱۲ درصد کلاهبرداری و ۱۹ درصد سایر جرائم بوده است.

رئیس پلیس مازندران با اشاره به اینکه آگاهی مردم نسبت به تعدد و ترفندهای فضای مجازی باید بیشتر شود، تصریح کرد: مردم نباید به وعده‌های اینترنتی ایجاد شده در فضای مجازی اعتماد کنند.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۸۰۰ کیلوگرم انواع مخدر در استان کشف که افزایش ۲۱ درصدی را در این بخش شاهد بودیم، افزود: ۱۲۰ باند تهیه و توزیع و عرضه مواد مخدر در مازندران متلاشی شده است.

میرفیضی با بیان اینکه هزار و ۱۲ پرونده مربوط به کلاهبرداری امسال به پلیس آگاهی مازندران واصل شده است، گفت: ۷۳ درصد پرونده‌های این بخش متلاشی شده است.

وی با اعلام اینکه ارزش ریالی پرونده کلاهبرداری منجر به کشف ۴۷۳ میلیارد تومان بوده است، افزود: هزار و ۱۶۰ نفر در این ارتباط دستگیر شدند.

رئیس پلیس مازندران با اشاره به وقوع ۳۳ فقره قتل در استان در یازده ماهه امسال، گفت: وقوع قتل در مازندران ۲۳ درصد کاهش داشته که ۳۲ مورد از قتل‌های صادر شده منجر به کشف شده و هشت مورد از قتل‌های مربوط به سنوات گذشته نیز کشف شده است.

میرفیضی با بیان اینکه ۲۹ فقره پرونده تصرف اراضی زمین‌خواری در مازندران کشف شده است، افزود: ۳۱۸ هزار و ۶۵۲ متر مربع اراضی تصرف شده خلع ید و ۷۲ میلیارد تومان ارزش اراضی رفع تصرف شده بوده است.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه ۱۰۵ باند سارقان حرفه‌ای در استان متلاشی شده است، افزود: ۳۷۵ نفر از سارقان حرفه‌ای دستگیر شده که ۲۷ درصد سارقان غیربومی بوده است.

وی از اجرای ۱۳ مرحله طرح مبارزه با کالای قاچاق در استان در سالجاری خبر داد و گفت: در این راستا ۱۸ باند متلاشی، ۱۴۷۹ پرونده تشکیل و ۲۰ میلیارد تومان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه قاچاق بوده است.

میرفیضی با تاکید بر افزایش برنامه‌های اجتماعی در نیروی انتظامی، افزود: ۵۶۰۰ نفر در مراکز مشاوره مددکاری اجتماعی استان آموزش دیده و ۱۴ هزار و ۷۷۳ فقره پرونده ارسال شده در این مراکز مختومه و منجر به صلح و سازش شد.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه کوچه‌محوری و خانواده‌محوری در برنامه‌های چهارشنبه آخر سال باید مدنظر قرار گیرد، افزود: نباید چهارشنبه آخر سال منجر به آزار فردی شود و افرادی که اقدام به سلب آسایش مرم بکنند، نوروز امسال میهمان پلیس در بازداشتگاه نیروی انتظامی استان هستند.

وی از کشف ۵۵۰ هزار عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز در استان خبر داد و گفت: در این راستا برخی صنوف عرضه مواد منفجره غیرمجاز در مازندران پلمب شده و افرادی که هنجارشکنی کرده شناسایی و تحت تعقیب و گریز پلیس قرار دارند.

میرفیضی از حضور فعالانه پلیس انتظامی و ترافیکی در نوروز ۹۶ خبر داد و افزود: مازندران استان مهمانپذیر و مسافرخیزی بوده که باید نگاه ملی به توسعه زیرساخت‌های جاده ای در استان از سوی مسئولان ملی صورت گیرد.

رئیس پلیس مازندران با بیان اینکه هفت هزار نفر نیروی انتظامی برقراری امنیت و کنترل ترافیک محورهای استان را در نوروز برعهده دارند، گفت: ۱۴۰۰ تیم گشتی خودرویی، ۱۶۸ ایستگاه پلیس در قالب ۲۰۰ پایگاه ثابت و سیار اقدام به خدمات رسانی، روان‌سازی و ارتقا امنیت در محورها و سطح شهرها و روستاهای مازندران در نوروز خواهند کرد.

وی با اشاره به بکارگیری ۲۴۰ هزار نفر در قالب همیار پلیس و پلیس یار جوان در سطح محورهای استان در نوروز ۹۶، تصریح کرد: با تلاش پلیس‌های تخصصی، مازندران رتبه دوم کشور را در جهت کاهش کشته‌های تصادفات در سطح سال ۹۵ به خود اختصاص داده است.

میرفیضی با بیان اینکه طرح نوروزی پلیس مازندران از ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۵ فروردین ۹۶ در سطح محورهای درون و برون شهری مازندران آغاز می‌شود، گفت: پلیس در ایام نوروز با سرعت و سبقت غیرمجاز و ترددهای حادثه‌ساز در سطح محورهای مازندران برخورد جدی خواهد کرد.

وی میزان فوتی‌های جاده ای استان در نوروز ۹۵ را ۳۵ نفر اعلام کرد و گفت: این شاخص در کشور ۵۱ نفر در روز بوده که سهم استان در کشور ۴ درصد بوده که باید کاهش یابد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false