×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

گفت: مازندران

 

 

ربیع فلاح‌جلودار استاندار مازندران  با اشاره به آمادگی اسکان ۶ تا ۷ میلیون نفر شب مسافر و گردشگر در نوروز سال ۹۶ خبر داد و گفت : مازندرانی‌ها سالانه در ایام نوروز پذیرای میلیون‌ها نفر مسافر، گردشگر و مهمان پذیرا است که براساس پیش‌بینی دی ماه امسال حدود ۴۱ میلیون نفر تخت از سوی سازمان میراث فرهنگی‌ استان برای اسکان مسافران آمار داده شد.

وی با بیان اینکه با توجه به ضریب افزایشی در نوروز سال ۹۶ این استان از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه آمادگی اسکان بالغ بر ۶ تا ۷ میلیون نفر شب را دارد، افزود: با هماهنگی استانداری مازندران در همه شهرستان‌های استان ستاد تسهیلات سفر نوروزی فعالیت‌شان را آغاز کردند و به هر یک از فرمانداران سفارش شد تا آمادگی کامل بر نیاز مردم استان چون میوه شب عید و ارزاق و نیازها داشته باشند.

فلاح‌جلودار با اشاره به امنیت و ایجاد آرامش عنوان کرد: در این امر با هماهنگی نیروی انتظامی و شورای تامین استان تاکید بر اجرای ایجاد این امنیت شده تا پیگیری مجدانه انجام شود اگر چه تاکنون نیروی انتظامی استان با وجود فعالیت‌های گسترده در سال‌جاری توانست در اکثر جرایم با کاهش ضریب داشته باشد.

رئیس ستاد خدمات سفر نوروزی مازندران با بیان اینکه در این راستا به شهرداری‌ها جهت رفع نیازهای شهری و خدمات عمومی دستور کار داده شد تا به طور جدی پیگیر باشند، افزود: از ۱۵ اسفند امسال به همه مسئولان اعم از فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و راهداری‌ها دستور داده شد تا برای پاکسازی معابر و حاشیه‌ای جاده‌ها اقدام کنند و در صورت لزوم بر جمع‌آوری دپوی زباله و تجمع نخاله‌ها به پاکسازی آن باید بپردازند.

وی ادامه داد: به مردم استان و مسافران به مازندران تاکید می‌شود که نسبت به حفظ محیط زیست توجه داشته و پسماند و زباله‌های دست‌شان را به مکان‌هایی که برای جمع‌آوری آنها در نظر گرفته شد بریزند.

فلاح‌جلودار با اشاره به اینکه مازندران در ایام نوروز در همه زمینه‌های امنیتی، خدمات شهری، اسکان و گردشگری آمادگی کامل دارد، گفت: با توجه به وجود روستاهایی برای گردشگری امسال کمیته روستایی در این استان تشکیل شده که در کنار فعالیت خدمات شهری مسافران را به روستاها دعوت کرده تا جاذبه‌های گردشگری روستایی بازدید به عمل آورند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون طرح بوم گردی در برخی از روستاهای مازندران آغاز شده و این طرح به طور گسترده‌ای در حال افزایش است که این امر زمینه های بسیار خوبی را در بخش اشتغال‌زایی فراهم می‌آورد به گونه‌ای که کمک شایانی بر افزایش توسعه اقتصادی مازندران می‌کند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false