×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده نیروی انتظامی استان مازندران ، روز سه شنبه همزمان با گرامیداشت روز خبرنگار در نشست با اصحاب رسانه مازندران به سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار فقید خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان اشاره کرد و افزود: امروز فصل مشترک میان پلیس و رسانه ها مقابله با جنگ ترکیبی فرهنگی و اجتماعی دشمن علیه جامعه اسلامی ایران است.

فرمانده انتظامی مازندران با ذکر این نکته که هرچه تعامل بین پلیس و رسانه ها بیشتر و ملموس تر شود پلیس در ماموریت ایجاد امنیت اجتماعی و عمومی جامعه موفق تر خواهد بود، گفت: رسانه ها با تحلیل و بررسی وقایع جرایم در جلوگیری از آسیب های اجتماعی کمک کار پلیس هستند.

وی ادامه داد:‌ ضرورت آگاهی بخشی در جامعه امروز دو چندان شده است و در این بین پلیس و خبرنگاران در خط مقدم این جبهه هستند.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان این که حق و حقیقت در کار مشترک پلیس و خبرنگاران بسیار مهم است ، گفت: آسایش فکری و روانی برای ایجاد امنیت عمومی و اجتماعی در جامعه مستلزم فعالیت درست رسانه ها و پلیس است.

وی اظهار داشت: در حرفه خبرنگاری و ماموریت های پلیس توجه و تعهد به اخلاق نقش محوری دارد ، تاکید می کنم امروز خط قرمز پلیس تجاوز به باورها و اعتقادات مردم است ، ‌ بدانید بیگانگان روی این مسأله متمرکز شده اند.

سردار مفخمی با اظهار این که اصحاب رسانه در پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش اساسی دارد ، گفت: تحلیل و بررسی وقایع جرایم در جلوگیری از آسیب های اجتماعی از سوی رسانه ها نیز بسیار مهم است ، خبرنگاران امین جامعه هستند و این مسئولیت رسانه ها را دو چندان می کند.

وی ادامه داد:‌ پلیس نیز در این امر مسوولیت بالایی دارد این که خبرنگاران و پلیس شب روز را نمی شناسند ، یعنی هر جا و در هر کجا حضور داریم و این فصل مشترک ماموریتی این دو نهاد است.

وی بر لزوم دقت و نظر و هوشیاری خبرنگاران در عملیاتی شدن رسالت رسانه ها تاکید کرد و گفت: پلیس و رسانه ها همواره باید امنیت و آرامش مورد نظر مردم را هدیه بدهند.

فرمانده انتظامی مازندران به اهمیت اجرای طرح امنیت محله محور اشاره کرد و گفت:‌این طرح با نگاه ویژه ایجاد آرامش و آسایش دنبال می شود.

وی به افزایش ۱۶درصدی سرقت درچهار ماهه امسال مازندران اشاره کرد و توضیح داد:‌ در حوزه سرقت به دنبال کشف و این که مالباخته باید به مالش برسد ، هستیم.

سردار مفخمی با بیان یان که امسال سرقت مسلحانه در استان صد درصد کاهش داشته است ، اظهار داشت: تمامی جرایم قتل دراستان نیز کشف شده است.

وی با توضیح این که رسانه ها در تحلیل و بررسی علل و انگیزه قتل در مازندران می توانند در پیشگیری از این جرم آگاهی‌بخشی درستی درجامعه داشته باشند، بیان داشت: در سال جاری موضوع امنیتی خاصی مانند آدم ربایی و یا تجمع های امنیتی در استان نداشته ایم.

رییس پلیس مازندران با بیان یان که ما شرمنده مردم مازندران در مشکلات ناشی از ترافیک شهری و جاده ای استان هستیم، گفت: این که مردم بومی حضور هزاران دستگاه خودروی گردشگران را تحمل می کنند، سپاسگزاریم.

وی با ذکر این نکته که ورودی های مازندران با توسعه راه های منتهی به این استان به مانند قیف شده است، گفت: هوشمند سازی پلیس با بکارگیری دوربین ها در مازندران باید بیشتر شود.

وی با بیان این که روزانه حدود هفت هزار تماس با شماره ۱۱۰ مازندران گرفته می شود، گفت:‌ امروز چاقو کشی و استفاده از سلاح در مازندران دغدغه‌های جدی استان در ماموریت پلیس است.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان این که وضعیت تصادفات در ۲ ماهه اخیر در مازندران کاهشی شده است، گفت:‌طبق آمار ۲۶درصد کاهش تصادفات فوتی در استان ثبت شده است.

سردار مفخمی گفت:‌ طبق آمار جرایم سایبری در مازندران در چهار ماهه امسال ۱۴درصد افزایش داشته است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false