×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، سید مجتبی حبیب نژاد فرماندار شهرستان سیمرغ در گفتگو با خبرنگاران گفت ؛ به پیشنهاد استاندار مازندران و تایید معاون اول رئیس جمهوری واحد های روستایی و شهری که در سیل اخیر صد درصد تخریب شده است ، به ترتیب ۳۵ و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره دریافت می کنند.

 فرماندار شهرستان سیمرغ با بیان اینکه ۱۰میلیون تومان از این تسهیلات بلاعوض است ، افزود : این وام ها با بهره ۴درصد و باز پرداخت ۱۲ساله است.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال ارزیابی و بررسی واحد های مسکونی هستند ، ادامه داد: طبق بررسی های اولیه حدود ۸۰۰خانواده روستایی و شهری بین ۱۰ تا ۱۰۰درصد خسارت دیدند.

فرماندار سیمرغ با اشاره به اینکه بر اساس تصمیم ستاد بحران استان مازندران و تایید هیات دولت به هر یک از خانواده های سیل زده ۴میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می شود ، ادامه داد: واحد های مسکونی که نیاز به تعمیرات داشته باشند تا ۱۲میلیون تومان وام تعمیرات دریافت می کنند.

وی گفت که پرداخت از روز شنبه سوم فروردین از سوی بانک عامل مسکن بر اساس معرفی بنیاد مسکن آغاز می شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان سیمرغ گفت: مهمترین دغدغه سیل زدگان را تمیز شدن واحد های مسکونی از گل و لای دانست و بیان داشت: به دلیل بالا آمدن بیش از حد و نفوذ آب به واحد های مسکونی ، زندگی و اسباب اثاثیه مردم دچار خسارت شد.

وی در عین حال به بازگشت آرامش نسبی زندگی اشاره کرد و توضیح داد: همکاری عموم مردم و همه مسئولان استان سبب دلگرمی سیل زدگان در نخستین روز سال جدید شده است.

حبیب نژاد به از بین رفتن ۱۰ تا صد درصدی کشاورزی زراعی و باغی شهرستان سیمرغ اشاره کرد و گفت: بیشتر باغات مرکبات ، زمین های کلزا و گندم ، صیفی جات ، شبدر و یونجه دچار خسارت شده است.

فرماندار شهرستان سیمرغ با بیان اینکه بسیاری از دام منطقه نیز تلف و یا نهادهای دامی از بین رفته است ، اظهار داشت: با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی در حال بررسی و ارزیابی خسارت وارده هستیم.

حبیب نژاد بدون اعلام آماری از تلفات دام گفت که در حال حاضر نهاده های دامی مورد نیاز دامداران شهرستان تامین و در حال توزیع است.

بارش شدید باران اوایل هفته جاری سبب شد تا شهرها و روستاهای پائین دست مناطق مرکزی و شرق مازندران در مسیر غرقابی قرار بگیرند.

از آنجایی شهرستان سیمرغ به لحاظ جغرافیایی در پایین دست و در واقع به صورت چاله مانند است ، سیلاب و طغیان رودخانه تلار که از وسط شهر کیاکلا عبور می کند سبب آبگرفتگی بیشتر این منطقه شده است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false