×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

رخداد شمال : محققان و پژوهشگران و مورخان بسیاری با تحمل سختی های فراوان از دیرباز تا امروز تلاش کردند و می کنند آنچه که خوراک فکری مردمان جهان است را برای استفاده مردم ثبت و ضبط کنند.

کتاب خوانی یکی از ارکان مهم فرهنگ سازی و توسعه ی فرهنگی است و آنکه کتاب می خواند به طور حتم از آنکه نمی خواند آگاه تر است.

امروز کتاب های فراوانی در علم و اخلاق و فلسفه و سیاست و منطق موجود است که خواندن آنها انسان را در مرحله بالاتری از درک اجتماعی به نسبت سایرین قرار می دهد.

نمایشگاه کتاب استان امسال نیز با موفقیت و استقبال چشمگیر مردم مواجه شد و ناشران کتاب های ایرانی و خارجی توانستند کف فروش خود را بالا ببرند.

هر چند مازندران فاقد مکانی شخصی و مجزا و اختصاصی دائمی برای برگزاری نمایشگاه کتاب است اما مدیران ارشاد با اختصاص مجموعه تفریحی و گردشگری نیاوران توانستند سختی تردد مردم به نمایشگاه کیلومتر ۵ جاده نکا را برطرف کنند.محل برگزاری این دوره از نمایشگاه به نسبت دوره های پیشین از امتیازات بهتری برخوردار بود.از جمله تمیز و مدرن بودن جایگاه و غرفه بندی ها در این دوره بیشتر به چشم آمد.

نظم و انضباط عوامل اجرایی در چینش فوق برنامه های جنبی و نیز کلیت نمایشگاه مثال زدنی بود ضمن اینکه حضور نمایندگان مجلس و مسئولین سیاسی فرهنگی استان نیز در این دوره چشمگیرتر از گذشته بود.مردم نیز خرید قابل توجهی از نمایشگاه داشته اند و رسانه ها نیز حضور پررنگ تری داشته اند که جا دارد از تلاش همه ی آنها تقدیر و تشکر شود.

انتظار می رود کمیته های مختلف زیر مجموعه نمایشگاه که در این روزها از مردم نظر سنجی می گرفتند و به ثبت و انتقال نظر آنان همت می گماردند، پس از بررسی برگه های نظرسنجی ارزیابی دقیقی از نقاط مثبت و ضعف نمایشگاه داشته باشند تا ضعف ها هر چه بیشتر برطرف و امتیازات هر چه بیشتر ارتقاء یابد.امید است پیش از برگزاری دوره بعد نمایشگاه ارشاد مازندران صاحب جایگاه شخصی و مناسب تری برای برگزاری این رویداد کم نظیر فرهنگی شود تا برگ زرین دیگری از افتخارات فرهنگی نصیب همگان شود و فصل تازه ای از دوستی مردم و یارمهربان آغاز شود.

نقش نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان مرکز مازندران برای تحقق این مطالبه مهم غیرقابل انکار است و جامعه فرهنگی انتظار دارد این عزیزان و سایر مسئولان ارشد استان در کنار مدیران فرهنگی بایستند تا کتاب مازندران برای برگزاری نمایشگاه صاحب خانه شود.به امید آنروز.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false