×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال؛ دکتر علی بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران اظهار داشت: مواد مخدر سلامت و امنیت جامعه را تهدید می‌کند و همه وظیفه داریم با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها برای مبارزه همه جانبه با مواد مخدر و کاهش آسیب‌های آن تلاش کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مبارزه با مواد مخدر باید دغدغه همه دستگاه‌های فرهنگی شود و لایحه جامع مبارزه با مواد مخدر ارائه شود گفت: دولت و مجلس برای کنترل جدی آسیب‌های اجتماعی باید در عمل پای کار بیایند و نباید به شعار بسنده شود.

بابایی کارنامی خواستار ارائه لایحه جامع و مانع در حوزه مبارزه با مواد مخدر شد و تصریح کرد: برای مباررزه با مواد مخدر باید لایحه جامع و مانع ارائه شود و یکی از اولویت‌های جدی کمیسیون اجتماعی مجلس موضوع آسیب‌های اجتماعی با اولویت مبارزه با مواد مخدر است.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری آسیب‌های اجتماعی را شخصا رصد می‌کنند و با برگزاری جلسات ویژه پیگیر مسائل اجتماعی و فرهنگی به ویژه موضوع پیشگیری هستند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: تا در برنامه هفتم به حوزه مبارزه با مواد مخدر توجه جدی تری شود و مشکلات افراد آسیب پذیر و اقشار ضعیف جامعه به عنوان یک دغدغه دنبال شود.

احمد مظفری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران نیز بیان کرد: با قوانین موجود امکان مبارزه قاطع و فراگیر با قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با قوانین موجود امکان مبارزه قاطع و فراگیر با قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر وجود ندارد، افزود: مقام معظم رهبری در ابلاغ محورهای مبارزه با مواد مخدر خواستار برخورد قاطع و فراگیر با قاچاقچیان و سوداگران مرگ شدند ولی قوانین موجود این حوزه تا اصلاح نشود نه به بنیه مالی قاچاقچیان ضربه سنگین وارد می‌شود و نه قوانین موجود بازدارندگی لازم را دارد.

مظفری افزود: در حوزه قوانین باید فهرست مواد مخدر و روانگردان‌ها اصلاح شود چرا که تاکنون بیش از ۸۰۰ نوع مواد توهم زا و روانگردان شناسایی شده و روند موجود نیازمند برخورد همه جانبه و قاطع است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با اعلام اینکه قریب ۶۰ هزار معتاد مازندرانی از مراکز ام ام تی داروهای آگونیست دریافت می‌کنند از رشد ۱۳ درصدی مرگ و میر مواد مخدر در شش ماهه اول سال ۹۹ در مازندران خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه باید آسیب‌ها و مرگ و میر حوزه مواد مخدر ۲۵ درصد کاهش یابد که وضعیت موجود هرگز چنین انتظاری را محقق نمی‌کند.

وی از مواد مخدر به عنوان سونامی و جنگ خاموش یاد کرد و افزود: سلامت و امنیت جامعه را به مخاطره می اندازد و خواستار توجه جدی نمایندگان مجلس به اصلاح قوانین مبارزه با مواد مخدر شد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false