×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ جهانبخش عشوری بخشدار دودانگه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: سومین جشنواره ملی گل محمدی و گیاهان دارویی بخش دودانگه از ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت در روستای کندلک بندرج برگزار میگردد.

بخشدار دودانگه هدف از برگزاری این جشنواره را شناساندن دودانگه بعنوان قطب کشاورزی و گردشگری و ارایه دستاوردها و توانمندیهای روستاییان در غذاهای بومی و محلی و صنایع دستی (فرش دستباف و گلیم و ….)و همچنین به زیر کشت بردن زمینهای شیب دار به کشت گل محمدی بطوریکه این جشنواره بسیار کمک می کند تا ایجاد انگیزه شود برای کشاورزان تا بتوانند با توجه به کاهش نزولات باران به تغییر الگوی گشت بپردازند .

وی گفت : دولت نیز برای کمک به کشاورزان جهت محصور نمودن زمینها با در اختیار قراردادن تسهیلات کم بهره و همچنین نهال رایگان کمک شایانی به کشاورزان نموده است.

عشوری یادآور شد ؛ با توجه به استقبال بی نظیر کشاورزان از این طرح و کمک دولت به این بخش اشتغال قابل توجه ای در این زمینه صورت گرفته است .

بخشدار دودانگه عنوان کرد ؛ در طرح اقتصاد مقاومتی در حال حاضر ۱۲۰ هکتار از زمینهای شیب دار و غیر قابل کشت و بدون استفاده کشاورزان به زیر کشت گل محمدی رفت.

وی گفت: در حال حاضر شرکت تعاونی گل محمدی و گیاهان دارویی در بخش دودانگه تاسیس گردید و گل محمدی کاران بدون دغدعه فروش آن میتوانند گلها را در اختیار این شرکت قرارداده تا به گلاب تبدیل نمایند.

عشوری گفت : دولت و مردم در کنار یکدیگر در سال حمایت از کالای ایرانی به تولید و اشتغال اهتمام داشته تا در آینده به خودکفایی و همچنین به صادرات اسانس بدست آمده از گل محمدی با ایجاد کارخانه گلاب گیری در بخش قالب اقتصاد مقاومتی از برنامه های این بخش می باشد.

وی از زعفران نیز در بخش دودانگه که از  کیفیت مطلوبی برخوردار  است عنوان کرد و گفت : علاقه مندان بسیاری در این زمینه نیز به فعالیت کشاورزی و کاشت زعفران می پردازند که همه این ها به خاطر حمایت های بی دریغ استاندار، فرماندار و رئیس جهاد کشاورزی ساری بوده است .

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false