×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهار کرد: در سال جاری یک مرحله از تخصیص اعتبارات تبصره ۱۸ با اعتباری حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های بازآفرینی در سراسر کشور به طور کامل جذب شد و منتظر مرحله بعدی این اعتبارات هستیم.

وی با اشاره به حمایت‌های دولت در بازآفرینی شهری و بسته‌های حمایتی بیان کرد: بخشی از حوزه بازآفرینی شهری به نوسازی و بهسازی بافت فرسوده برمی‌گردد که در این زمینه علاوه بر حمایت دولت، نیاز به مشارکت بخش خصوصی داریم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: در حال حاضر ۱۴۸ هزار هکتار بافت فرسوده در کل کشور وجود دارد که شامل سه بافت تاریخی ، میانی و سکونتگاه‌های غیررسمی است.

عبوری با تاکید بر اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند نوسازی و بهسازی این میزان بافت فرسوده را اجرا کند؛ ادامه داد: بدون شک این اقدامات باید با مشارکت بخش خصوصی، انبوه‌سازان و مدیریت شهری که نقش مهمی در این زمینه دارد؛ اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به تهیه بسته‌های حمایتی دولت یادآور شد: در این رابطه تسهیلات خوب تبصره‌ای و غیر تبصره‌ای برای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده از سوی دولت در نظر گرفته شده و پروانه ساخت واحدهای مسکونی در این مناطق با کمک شهرداری‌ها رایگان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هزینه ۵۰ درصد طراحی، نظارت و اجرا در سازمان نظام مهندسی در حوزه بافت فرسوده رایگان است.

عبوری ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌های انجام شده در شهرستان‌ها شاهد عملیاتی شدن این اقدامات و تکمیل طرح‌های زیادی در حوزه بازآفرینی شهری باشیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false