×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، کودکان غنچه‌های گلستان زندگی هستند و هر زندگی با وجود فرزند زیباتر خواهد شد چرا که آنان موجب مستحکم شدن پیوند زناشویی می‌شوند و هدف از ازدواج را معنی قشنگتری می‌بخشند.

ولی گاهی بر اثر اتفاقات شومی همچون طلاق و یا اعتیاد، فرزندان در باتلاق بلاتکلیفی غرق می‌شوند و چه بسا لطمات و صدمات جبران‌ناپذیری خواسته یا ناخواسته گریبانگیرشان می‌شود.

چندروزی است که ماجرای قتل دخترک سه ساله در قائم‌شهر در انواع کانال‌ها، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها دست به دست می‌شود.

ترنم کوچک داستان ما، فرزند طلاق بود که براثر ناملایمتی مادر و قساوت ناپدری، در کودکی گل وجودش پرپر شد و اسیر خاک گشت.

در یازدهم مهرماه، گزارشی مبنی بر مرگ مشکوک کودکی دوسال و ده ماهه به نام ترنم از سوی بیمارستان اعلام شد که شواهد نشان می‌داد دخترک بیچاره بر اثر ضرب و جرح فوت شده است.

دادستان شهرستان قائم‌شهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طبق نظریه اولیه پزشکی قانونی قتل این دختر بر اثر ضرب و جرح شدید از ناحیه سر و سایر اعضای بدن توسط سیم بوده‌ است، اظهار کرد: آثار باقیمانده بر روی کودک نشان دهنده آن بود که این ضرب و جرح از سه ماه پیش انجام شده است.

رحیم فولادی سوادکوهی افزود: ترنم و برادر ۱۵ ساله‌اش، بچه‌های طلاق بودند و زن و شوهر قرار را بر این گذاشتند که پسر نزد پدر بماند و حضانت دخترک سه ساله به مادرش سپرده شود.

وی تصریح کرد: مادر ترنم، بعد از جدایی، از سوی خانواده خود هم طرد شد و به ناچار به مردی که ناپدری ترنم نامیده می‌شود، پناه برد.

دادستان شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه بلافاصله بعد از تحقیقات مادر و ناپدری ترنم به عنوان متهمان اصلی پرونده دستگیر شدند، اظهار کرد: ناپدری این کودک در ابتدا هرگونه رابطه با مادر ترنم را انکار کرد ولی در ادامه ادعای افتادن کودک از پله را عنوان کرد و این در حالی بود که بعد از تحقیقات بیشتر مشخص شد که ارتفاع پله‌ها کم بوده و قتل بر اثر ضرب و جرح رخ داده است.

فولادی ادامه داد: در ادامه ناپدری ترنم، به ایراد ضرب و جرح اقرار کرد ولی دلیل آن را ادب کردن کودک سه ساله عنوان کرد و گفت قصدم کشتن وی نبوده است و این در حالی است که مطابق بند ب و پ ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی چنانچه شخصی کاری را عمدا انجام دهدکه مانند این پرونده و با توجه به شرایط خاص طرف بخاطر صغر سن منجر به جنایت شود آن عمل عمدی محسوب می‌شود، هر چند ادعای والدین، تنبیه فرزند باشد لذا رفتار پرخطر و شدید بوده به طوری که برای کودک قابل تحمل نبود و در اینجا قانون این عمل را در حکم قتل عمد محسوب می‌کند حتی اگر انگیزه قتل نبوده باشد.

وی ادامه داد: مادر ترنم، به دلیل نداشتن حامی بعد از طلاق، به ناپدری ترنم روی آورد و به همین دلیل در برابر رفتار خشن شوهر سکوت می‌کرد چراکه در صورت اعتراض وی هم مورد ضرب و جرح قرار می‌گرفت.

فولادی در پایان با بیان اینکه بدترین رفتار والدین هنگام طلاق، تقسیم فرزندان بین خود است، گفت: عدم توجه به آینده فرزندان و تقسیم کردن فرزندان به عنوان مال بین زوجین آثار سویی دارد.

ترنم سه ساله، بعد از اینکه مورد ضرب و جرح قرار گرفت از حال رفت و در راه رسیدن به بیمارستان تاب نیاورد و جان خود را از دست داد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false