×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال؛ سرهنگ رحیم باقری سرپرست پلیس راهور مازندراندر جمع خبرنگاران با بیان این مطلب که از ابتدای سال‌جاری تا کنون ، در مجموع ۳۵ درصد کاهش تصادفات را داشتیم اما تعداد مجروحین حوادث رانندگی یک‌درصد افزایش یافت گفت:احترام به قوانین اصل مهمی‌ست که همه ما ملزم به رعایت آن هستیم ، دستورالعمل‌های راهنمایی و رانندگی را ازجمله قوانینی عنوان کرد که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و گاهی یک خطای کوچک در آن ، سبب یک عمر پشیمانی خواهد شد.

وی با اشاره به هوشمندسازی شهر‌ها و نصب دوربین‌های ثبت سرعت و ترافیکی در سطح شهر‌ها و راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ در مرکز استان که وضعیت تمامی راه‌ها و تخلفات را رصد می‌کند ، معتقد است که مردم باید پلیس خود باشند و امنیت را برای خودشان ایجاد کنند کما اینکه اکنون می‌بینیم ۹۵ درصد مردم ، بستن کمربند را برای خود الزام می‌دانند ، و این الزام باید در رانندگی صحیح و توجه به قواعد آن نیز نهادینه شود.

سرپرست پلیس راهور مازندران درباره تردد‌های موتورسیکلت‌های سنگین که در جاده‌های درون‌شهری با سرعت حرکت می‌کنند ، گفت: دارندگان این وسیله نقلیه اجازه تردد در معابر عمومی را ندارند و در صورت مشاهده ، در محل یا از طریق مراجع قضایی نسبت به توقیف آن‌ها اقدام ، ضمن اینکه از جهت قاچاق و پرونده گمرکی نیز بررسی می‌شود.

این مسوول درباره آمار تصادفات از ابتدای امسال تا پایان مهرماه در مازندران اعلام کرد: در این مدت ، ۵ درصد کاهش متوفی ، ۳ درصد کاهش تصادفات جرحی و یک درصد افزایش مجروحین را داشتیم.

باقری ، علت افزایش مجروحین را به دلیل محدودیت‌های کرونایی عنوان کرد که احساس می‌شود برخی از راننده‌ها از خلوتی معابر برای تردد استفاده کردند و منجر به مجروحیت افراد شده است.

وی همچنین اظهار داشت: خسارت‌های ناشی از تصادفات ۳۸ درصد، و در مجموع میزان تصادفات ۳۵ درصد کاهش یافته است.

سرپرست پلیس راهور مازندران در پاسخ به گلایه مردمی در خصوص دور بودن دوربرگردان‌ها ، تصریح کرد: براساس قوانین ترافیکی ، فاصله بین دوربرگردان‌ها در مسیر‌های درون‌شهری باید ۱/۵ کیلومتر و در مسیر‌های برون‌شهری ۳ کیلومتر باشد که در برخی مسیر‌ها باوجود گلایه‌هایی که وجود دارد ، کمتر از این مقدار است.

باقری درباره نظارت بر عملکرد آموزشگاه‌های راهنمایی و رانندگی ، گفت: نظارت‌ها دورادور صورت می‌پذیرد ، نظارت بر عملکرد مربیان نیز در دستور کار قرار دارد ، آزمون‌ها توسط پلیس راهور انجام می‌گیرد و شرکت‌کنندگانی قبول می‌شوند که دستورالعمل‌های کتبی و عملی را به‌خوبی بدانند.

وی درباره اهمیت معاینه فنی خودرو‌ها نیز به خبرنگار ما می‌گوید: تمام خودرو‌های شخصی که چهار سال و خودرو‌های عمومی که یک‌سال از عمرشان گذشته است باید به مراکز معاینه فنی خودرو‌ها که در سراسر مازندران شعبه دارد ، مراجعه کنند.

سرهنگ باقری با بیان اینکه نقص فنی خودرو یکی از دلایل پنهان تصادفات است و معاینه فنی را امر مهمی دانست که رانندگان باید بیشتر به آن توجه داشته باشندگفت : دوربین‌های هوشمند ثبت تخلف، خودرو‌های فاقد معاینه فنی را شناسایی می‌کنند.

سرپرست پلیس راهور مازندران ، گفت: ایراد در هر مجموعه‌ای وجود دارد ، اما انصافاً ۹۵ درصد از همکاران پلیس راهنمایی و رانندگی با دل و جان کار می‌کنند و در هر شرایطی یاور مردم در محور‌های مواصلاتی درون و برون‌شهری هستند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false