×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ مهدی رازجویان سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران در همایش کاهش تلفات جاده ای در ساری با بیان اینکه حمل و نقل از مولفه های توسعه در جوامع به شمار می رود افزود: ۸۶ درصد حمل و نقل در کشور جاده ای و ۱۰ درصد ریلی است اما حوادث رانندگی در کشور تا دو برابر حوادث در دنیا است و برای کاهش آن باید فرهنگسازی کرد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران از شناسایی ۲۰۰ نقطه حادثه خیز شهری و جاده ای در استان خبر داد.

وی افزود: ۱۵ هزار نفر در سال براثر تصادف جان خود را از دست می دهند وبرای کاهش تصادفات باید راهکارهای مناسب اتخاذ کرد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ میزان تصادفات و تلفات نسبت به سال قبل از آن کاهش داشته است ادامه داد: بیشترین عامل تصادف، عدم توجه به جلو با ۴۰ درصد فراوانی بوده است و برای کاهش باید آموزش در دستور کار قرار گیرد.

رازجویان تصریح کرد: باید آموزش های لازم در مدارس شروع شود و اصل اجبار، عادت و فرهنگ باید مورد توجه اساسی قرار گیرد و آموزش ها باید منجر به فرهنگ شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران، ایمن سازی بسترهای حمل و نقل را از دیگر راهکارها برای کاهش تصادفات بیان کرد و گفت: بیش از ۲۰۰ نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شده است و از این تعداد ۵۱ نقطه در داخل شهر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برای اصلاح نقاط حادثه خیز هفت میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است تصریح کرد: اصلاح این نقاط تا پایان سال آینده باید به پایان رسد.

رازجویان افزود: استفاده از دوربین های ثبت تخلف و استفاده از حمل و نقل عمومی از دیگر راهکارها برای کاهش تصادفات است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false