×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، سرهنگ پاسدار علیرضا باقری رئیس پلیس راهور استان مازندران در نشست هم‌اندیشی کاهش تلفات جاده‌ای، چالش‌ها و راهکارها اظهار داشت: مازندران با ۲۲ شهرستان بر اساس سرشماری بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و ۲۰ میلیون جمعیت شناور دارد.

رئیس پلیس راهور مازندران از کاهش روند تصادفات جاده‌ای در محورهای استان در سال‌های اخیر خبر داد.

وی افزود: ۴۹۷ هزار خودرو تاکنون در مازندران پلاک‌گذاری شد و ماهانه ۸۰ دستگاه نقل و انتقال خودرو داریم. ۱۳۰ نقطه در درون شهری و برون شهری نقاط حادثه‌خیز داریم.

رئیس پلیس راهور استان مازندران با تاکید بر اینکه افزایش سرعت و تصادف حاصل از افزایش تردد داریم تصریح کرد: دلیل تصادفات نشان می‌دهد روند تصادفات جاده‌ها از سال ۸۳ تاکنون رو به کاهش است. با همت دادگستری و دادستان‌ها و پزشکی قانونی و سازمان‌های مازندران شاهد کاهش تدریجی تصادفات است.

باقری بیان کرد: با اعمال قانون با تردد ۲۰ میلیون مسافر و برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی انجام شد و ۴۱ درصد تصادفات سال ۹۳ موتورسواران بودند که اکنون به ۲۱ درصد رسیده است.

وی افزود: در انضباط ترافیکی و تحلیل‌ها از ساعت ۶ بعد از ظهر تا ۸ شب با ۱۹ درصد بیشترین تصادفات در سن ۱۸ تا ۳۰ سال را شاهد هستیم و عدم رعایت توجه به جلو با ۴۱ درصد در حوزه درون شهری و برون شهری بیشترین عامل تصادف در مازندران است.

رئیس پلیس راهور استان مازندران گفت: پراید با ۳۱ درصد بیشترین تصادفات را دارد. امکانات پایش مسیرهای مواصلاتی به روز نیست و برای برون رفت از تصادفات ساختگی نیازمند دوربین‌های ویژه و تصویربرداری مناسب برای اعمال نظر درست شرکت‌های بیمه‌ای و تصمیم‌گیری درست پرونده‌های قضایی هستیم.

وی برخورد با ناهنجاری های اجتماعی و تخلفات حادثه ساز در دستور کار پلیس دانست و افزود: در سال ۹۳ تعداد متوفی و مصدومان ناشی از تصادفات ۴۱ درصد بود و امروز به حدود ۲۵ درصد رسیده است.

رئیس پلیس راهور مازندران، عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم، تغییر ناگهانی مسیر، سرعت را از جمله دلایل بیشترین تصادفات در استان برشمرد و افزود: ۲۸ درصد تصادفات را عابران پیاده و ۲۵ درصد را راکبان موتورسیکلت تشکیل می دهند.

وی افزود: تامین تابلوهای رانندگی و خط کشی ها سبب شده تا شمار تلفات کاهش یابد و باید از این ظرفیت های ترافیکی برای کاهش حوادث بهره گیری بیشتری صورت گیرد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false