×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ محمدحسین اسدی گرجیسرپرست شرکت توزیع برق استان مازندران درباره وضعیت مصرف برق در استان مازندران باتوجه به پیش‌بینی روزهای گرم در شهرستان ساری ، اظهار کرد: باتوجه به افزایش دما در هفته جاری و به دنبال آن میزان مصرف بالای برق موجب گذر از پیک مصرف نسبت به سال گذشته خواهد شد که در این شرایط پیک و افزایش و تداوم گرما ، رکورد مصرف برق خواهد شکست.

وی با بیان اینکه تنها راهکار برای پایدار ماندن شبکه برق اصلاح الگوی مصرف و مدیریت مصرف خواهد بود، افزود: در شرایط پیک تمامی نیروگاه‌ها و منابع تولیدکننده برق با تمام قوا و نهایت کارایی در حالت آماده‌باش و در مدار قرار دارند که درصورت سقف تامین برق ازطریق نیروگاه‌ها و عدم رعایت الگوی مصرف مطمئنا در بخش تامین و توزیع برق در شرایط بحرانی قرار خواهیم گرفت.

سرپرست شرکت توزیع برق استان مازندران بیان کرد: مصارف برق در استان مازندران در فصل تابستان به شدت تحت تاثیر استفاده مشترکان از لوازم خنک‌کننده مانند کولرهای گازی و اسپلیت‌ها است که گواه این مدعا رشد مصرف انرژی روزانه در ایام پیک به میزانی بیش از ۳٫۲ برابر نسبت به ایام عادی سال است.

این مسؤول تصریح کرد: باتوجه به شرایط آب و هوایی ویژه استان مازندران به‌ویژه سطح رطوبت و شرجی بالا استفاده از لوازم سرمایشی پرمصرف مانند اسپلیت و کولرهای گازی ، در این فصل در استان بالا است و همچنین وقوع برخی از بارهای فصلی مازندران مانند بار ناشی از مصارف برق تعداد بسیار زیادی از شالیکوبی‌ها که بلافاصله بعد از برداشت محصول برنج توسط کشاورزان بر شبکه‌های برق مازندران تحمیل می‌شود و در کنار آن حضور مسافران به استان و عدم رعایت الگوی مصرف در زمان سفر یکی دیگر از عوامل ایجاد پیک بار است.

اسدی با اشاره به اینکه شرکت برق مازندران در همین راستا برنامه‌ریزی‌های لازم را در زمینه مدیریت بار شبکه و کاهش پیک مصرف در دو بخش فنی و غیرفنی انجام داده است ، اضافه کرد: به‌دلیل ایجاد شرایط بهینه و تامین برق مطمئن برای مشترکان با اجرای این برنامه‌ها و همکاری و مساعدت مردم مطمئنا از این شرایط به خوبی عبور خواهیم کرد.

وی یادآور شد: در بخش فنی برنامه‌های مدیریت بار پست‌ها و متعادل‌سازی شبکه برق و افزایش ظرفیت ترانس‌ها و ایجاد رینگ خطوط در زمینه متعادل‌سازی بار شبکه به‌صورت همزمان با اندازه‌گیری بار پست‌ها در برنامه‌های کاهش پیک شرکت براساس زمان‌بندی آمادگی اکیپ‌های عملیاتی برای مدیریت کار برنامه‌ریزی شد.

سرپرست شرکت توزیع برق استان مازندران ادامه داد: برای تامین برق در زمان اوج مصرف در برنامه‌های پاسخگویی بار نیز هماهنگی و برنامه‌های همکاری صنایع و ادارات نیز در برنامه‌های کاهش پیک شرکت برنامه‌ریزی شد.

این مسؤول اظهار کرد: یکی از موارد مهم در بخش اصلاح الگوی مصرف که بزرگ‌ترین بخش مصرف برق در استان را تشکیل می‌دهند بخش مشترکان خانگی است که به‌دلیل سقف تولید برق درصورت همکاری مشترکان خانگی و برنامه‌های تشویقی که در قبوض آنان اعمال می‌شود مطمئنا شرایط تامین برق در زمان اوج مصرف که ساعات ۱۳ تا ۱۷ بوده بهتر و مطمئن‌تر خواهد بود.

اسدی با اعلام اینکه یکی از خواسته‌های شرکت توزیع برق از مردم در راستای اصلاح الگوی مصرف عدم استفاده از تجهیزات پرمصرف و کنترل و مدیریت دمای کولرها بین ۲۴ تا ۲۶ درجه است، افزود: از طریق مدیریت مصرف در زمان پیک هم در بخش اقتصادی و هم در بخش تامین برق و رفاه خانواده تاثیرگذار می‌تواند باشد.

وی اضافه کرد: در بخش برنامه‌های پاسخگویی بار و همکاری صنایع نیز تغییر شیفت و همکاری در زمان اوج مصرف نیز جز برنامه‌ها و خواسته‌های شرکت توزیع برق مطابق با بندهای تفاهم‌نامه همکاری منعقد شده است.

وی با تاکید بر اینکه پیک شرکت توزیع برق مازندران در تاریخ ۲۵ تیر ماه ۱۳۹۹ اتفاق افتاده که به میزان یک‌هزار و ۸۲۵ مگاوات بوده است، خاطرنشان کرد: درصورت عدم رعایت الگوی مصرف بنابر شرایط سقف توان تولیدی برق در کشور با چالش‌هایی مواجه خواهیم شد.

سرپرست شرکت توزیع برق مازندران در پایان گفت: انتظار می‌رود که با همکاری مشترکان در بخش‌های مختلف و رعایت سقف پیک بار و کنترل بار پیک بتوانیم از این هفته که بالاترین دما را داریم به بهترین نحو عبور کنیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false