×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، دکتر ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت عصر پنجشنبه در دومین همایش سراسری پزشکان خانواده استان مازندران در سالن مصباح مجتمع پیامبر اعظم دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اظهار کرد: دراجرای طرح پزشک خانواده در مازندران کارهای بزرگی صورت گرفته است.
وی افزود: وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت یازدهم و مسئولان فعلی آن بسیار راسخ و ثابت قدم هستند تا طرح پزشک خانواده مبتنی بر نظام ارجاع در اجرا تداوم یابد.
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اگر اتفاق عجیب و غریبی نیفتد مسئولان آینده گزینه ای جز پزشک خانواده نخواهند داشت، گفت: مازندران علی رغم همه مشکلات پیش رو اجرای طرح پزشک خانواده، اکنون در این بخش دستاوردهای خوبی کسب کرده است و آن هم به سبب اتفاق نظر و هماهنگی بین بخشی بود که در استان وجود داشته است.
دکتر حریرچی، ادامه داد:عدم هماهنگی بین بخشی و اختلاف نظرهای موجود در برخی استان ها مانع رسیدن به جایگاهی می شود  که اکنون شما به آن جایگاه رسیده اید.
وی، راه اندازی انجمن پزشکان خانواده در استان را اقدامی اثرگذاردانست و گفت: اجرای ۱۷۰ برنامه تلویزیونی با هدف فرهنگ سازی در امر پزشک خانواده ظرفیت کمی نیست و جای تبریک وتقدیر دارد.
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار کرد: پزشکان عمومی در طرح پزشک خانواده غربالگری درمان  را انجام می دهند لذا تثبیت پزشک خانواده ضرورت می یابد.
دکتر حریرچی، با بیان اینکه برای کاهش هزینه های بخش سلامت باید مسیر خرید راهبردی را انتخاب کنیم، ادامه داد: به این منظور بیمه ها و حاکمیت باید بسته ای تعریف کنند مبنی بر اینکه چه چیزی با چه قیمتی تهیه و به مردم ارائه شود!  این نوع خرید در اکثر کشورهای توسعه یافته انجام گرفته تا خدمت تعیین شده‌ای را به جمعیت مشخصی ارائه داده و براساس آن دستمزد نیز پرداخت می شود.
وی افزود:  خرید راهبردی بهترین نسخه برای جلوگیری از پرداخت‌های کلان در حوزه سلامت است این الگو در کشورهای توسعه یافته، سیستم‌هایی در حوزه سلامت اقدام به خرید خدمت می‌کنند.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن تاکید بر عاقلانه هزینه کردن در حوزه سلامت، گفت:  باید برای ارائه خدمت به هر فرد سرانه ای بر حسب سن وجنس، بیماری و … افراد تعریف شود تا بر حسب میزان سرانه خدمت دریافت کنند.
دکترحریرچی، تاکید کرد: در اجرای طرح پزشک خانواده همه فعالیت ها باید به گونه ای باشد که همه بودجه ها در عملکرد مطلوب هزینه شود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false