×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ فرامرز اسدپور رییس اداره تعاون و امور رفاهی کارکنان اداره کل آموزش و پرورش مازندران، با بیان اینکه ۴۱۱ مدرسه استان مازندران آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است، افزود: در سال جدید ستاد اسکان آموزش و پرورش استان با رویکرد ارتقا کیفیت خدمات و تکریم مهمانان با ۳۹ پایگاه، ۴۱۱ مدرسه و ۳ هزار و ۲۰۰ کلاس درس گروه ویژه و الف به صورت شبانه روزی ارائه خدمت می کند. بیشترین میزان آموزشگاه های اسکان امسال در رامسر و ناحیه ۱ ساری و کمترین میزان در بلده با یک آموزشگاه است. در سال گذشته نیز بیشترین مسافر در شهرستان رامسر پذیرش شد.

رییس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش مازندران گفت: با راهنمایی های مدبرانه مدیر کل آموزش و پرورش مازندران و حمایتهای مالی و پشتیبانی آقای نیکزاد معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی، از چندی پیش تمامی زمینه سازی ها برای پذیرایی از مهمانان نوروزی انجام شده و کلاس های توجیهی برای عوامل ستادی و سرایداران برگزار شد. با توجه به آب و هوای امسال جنوب کشور به ویژه بحث ریزگردها در استان خوزستان پیش بینی می شود در نوروز امسال با افزایش مهمانان روبرو باشیم که در این زمینه مقرر شد مهمانان استان خوزستان از حیث تخفیف مبالغ و در اختیار گذاشتن کلاس های بهتر به طور ویژه مورد پذیرایی قرار گیرند.

وی با اشاره به خارج شدن کلاس های درجه ج، تصریح کرد: ۲۹۵ کلاس درجه ج از رده خارج شده و با ارتقای امکانات این کلاس ها جهت ارائه خدمات مطلوب تر به درجه ب و الف تغییر یافت. همچنین در کنار تمامی این امکانات مدارس، حدود ۷۰ سوئیت رفاهی با استفاده از صرفه جویی های داخلی و کمک های وزارتی در سال ۹۵ در شهرهای بهشهر، ساری، کلاردشت، بابلسر، نوشهر، محمودآباد، آمل، بابل و سوادکوه ساخته شد که دارای امکانات کامل پذیرایی است.

اسدپور یادآور شد: اردوگاه‌های میرزا کوچک خان و شهید چمران رامسر، شهدای دانش‌آموز میاندورود، خزر و جوانه در جاده دریای ساری به همراه اردوگاه مشهد مقدس نیزآماده پذیرش از مهمانان در نوروز است. مجتمع رفاهی خزرآباد در کنار دریای خزر با ۷۴ سوئیت رفاهی و جوانه با ۲۲ سوئیت بهترین شرایط برای گذراندن ایام تعطیلات در کنار دریای زیبای خزر به شمار می آیند.

مسئول ستاد اسکان آموزش و پرورش مازندران با اشاره به آمار مهمانان مدارس، گفت: مازندران در تابستان ۹۵  از نظر پذیرش خانوار پس از خراسان رضوی رتبه دوم را کسب نمود. در نوروز سال ۹۵  حدود ۴۰۰ هزار نفر روز در قالب ۲۷ هزار و ۵۰۲ خانوار مهمان آموزش و پرورش مازندران بودند که از این میزان ۲۴ هزار و ۷۰۷ خانوار فرهنگی و ۲ هزار و ۷۹۶ خانوار غیر فرهنگی به شمار می آمد. همچنین در تابستان امسال ۱ میلیون و ۸۲ هزار نفر روز مسافر در قالب ۱۰۰ هزار و ۸۲۶ خانوار به مازندران سفر کرده و از ستادهای اسکان استفاده کردند که ۹۴ هزار و ۸۳۸ خانوار فرهنگی و ۵ هزار و ۵۸۲ خانوار غیر فرهنگی بودند.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۲۳ نفر به عنوان عوامل اجرایی در این زمینه فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: پذیرش مهمانان از ۲۸ اسفند ۹۵ آغاز می‌شود و تا ۱۲ فروردین ۹۶ ادامه دارد که به همکاران و خانواده درجه یک آنان شامل همسر، فرزندان تحت تکفل، پدر و مادر خدمات ارائه می‌شود. تلفن تمام ستادهای اسکان به استانداری، سازمان گردشگری، نیروی انتظامی و دیگر دستگاه ها اعلام شده و هماهنگی کامل صورت گرفته است.  ثبت نام اینترنتی و رزرو نیز از ۵ تا ۲۵ اسفند توسط سایت eskan.medu.ir انجام می شود که حدود ۲۰ درصد مدارس با رزرو اینترنتی در اختیار مسافران قرار می گیرد.

اسدپور با اشاره به انواع مسافران نوروزی مازندران گفت: مسافرانی که به مازندران مسافرات می کنند دو نوع هستند. نوع نخست مسافرانی هستند که شهرهای مازندران را جهت بیتوته و استراحت موقت برای تشرف به مشهد مقدس انتخاب می کنند. نوع دوم مسافران افرادی هستند که برای اقامت چند روزه و اصولاً با اولویت غرب مازندران به این استان سفر می کنند.

رییس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش مازندران افزود: برای تمامی این مسافران علاوه بر امکانات و خدمات معمول، خدماتی همچون در اختیار گذاشتن اطلاعات اماکن دیدنی شهرها، نقشه شهر، نشانی تعمیرگاه های نزدیک به ستاد و رستوران های طرف قرارداد با ستاد ارائه می شود. در شهر ساری نیز با همکاری سازمان گردشگری استان، تور ساری گردی به صورت روزانه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه کلاس های گروه ویژه و الف دارای تلویزیون، یخچال و فرش است، اظهار داشت: بازدید و بازرسی های روزانه توسط همکاران ستاد از تمامی شهرستان ها و مناطق به عمل می آید.

رییس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به تخصیص اعتبار جدید برای ارتقای امکانات مدارس در نوروز ۹۶، گفت: ۵۹۰ میلون تومان به ۴۱۱ مدرسه ستاد اسکان استان اختصاص داده شد که از این میزان ۷۹ میلیون تومان به صورت سرانه به شهرستان ها ومناطق برای تهیه بسته پذیرایی شامل آب معدنی، دستمال کاغذی و شیرین عسل و مبلغ ۱۹۰ میلیون تومان بابت خرید یخچال و تلویزیون تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه ۲۳۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزاتی از قبیل پتو، فرش و دیگر موارد به ادارات تحویل داده شد، افزود: مبالغ دیگری در ایام نوروز در اختیار ستادهای اسکان مازندران قرار خواهد گرفت تا پذیرایی از مسافران نوروزی در بهترین شاریط صورت پذیرد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false