×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ مراسم راهپیمایی عظیم ۱۳ آبان همزمان با سراسر کشور با حضور گسترده آحاد مردم و دانش‌آموزان برگزار و تجمع‌کنندگان در راهپیمایی با در دست داشتن پوستر مرگ بر آمریکا، محمد رسول الله ، ۱۳ آبان سیلی جوانان به آمریکا و تصاویری از مقام معظم رهبری و امام راحل فرهنگ مقاومت ۴۰ ساله ملت ایران را به رخ جهانیان کشاندند.

امروز دانش‌آموزان مازندرانی به نواخته شدن زنگ استکبار ستیزی ، گوش فرا دادند که فریاد حمایت از انقلاب اسلامی و صدای (هیهات منا الذله) را به دنبال داشت.

در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ در چنین روزی وجود سفارت‌خانه آمریکایی در کشور لانه جاسوسی برای تاراج اموال ملت ایران بوده است که به لطف خدا برای همیشه این لانه‌ از داخل کشور محو شد.

دانش‌آموزان می‌دانند که مقاومت در پشت خاکریز مرزهای کشور جایگاه ویژه‌ای دارد که در هشت سال دفاع مقدس حسین فهمیده‌ها سرمشق عشق گرفتند، که امروز پس از ۴۰ سال دانش آموزان در این راه فریاد «راهت ادامه» دارد سر می‌دهند.

خوشبختانه دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی در همه میادین از دیگران پیشی گرفته و در تمام عرصه‌های نبرد علمی نام‌آور جهان شدند.

دانش‌آموزان هم دیار علویان خوب می‌دانند که ۱۳ آبان یک روز عادی نیست و در دل و جان مردم ولایت‌مدار ایران حک شده است پس این را وظیفه خود می‌دانند که ضمن گرامیداشت این روز ، فرهنگ این راهپیمایی عظیم را برای نسل‌های آینده به‌جای بگذارند.

در شهرستان‌های مختلف مازندران نیز مراسم روز استکبارستیزی با حضور پرشور مردم، دانش‌آموزان و دانشجویان برگزار شد.

عسگری نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در راهپیمایی روز ۱۳ آبان در امام‌زاده یحیی ساری اظهار کرد: تسخیر لانه جاسوسی توسط دانش‌آموزان و دانشجویان به عنوان بزرگ زرین در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی خودنمایی می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز روز رونمایی از تمثال شهدا است ، افزود: امسال افتخار ان را داشتیم که تمثال مبارک شهدا در ۲ هزار مدرسه و ۲ هزار شهید و ۲ هزار یادواره برگزار می‌شود و برای هر مدرسه شهید شاخص انتخاب شده است و تا پایان بهمن ماه به خصوص در دهه فجر زندگی‌نامه و وصایای شهدا در مدارس خوانده می‌شود.

 

 

نیکزاد تصریح کرد: ثمره دانش‌آموزان دیروز ، امروز به جایی رسیدند که می‌توانند در لباس نظامی‌یان و در لباس دانشمندان هسته‌ای و در لباس‌های مختلف که مردم خدمت کنند و اسرائیل اشغالگر به ذلت افتاد و کشورهای اروپایی و آمریکایی بقای نامشروع خود را به تعویق بیاندازند.

 

مبارزه با استکبار ، راه و رسمی که به فرهنگ تبدیل شده است و مازندرانی‌ها همچون همیشه با حضور گسترده در راهپیمایی ۱۳ آبان، ” عشق به انقلاب” را با مرگ بر استکبار فریاد کشیدند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: در راه مقاومت و ایستادگی ما پنج عمل باید انجام بدهیم‌ ؛ وحدت زیر سایه ولایت، مهربانی در میان مردم، علم و دانش و در نهایت ولایت است این مجموعه به ما توفیق مقاومت برابر آمریکا می‌دهد.

مدیر آموزش و پرورش سوادکوه با اشاره به تهدید‌ها ، تحریم‌ها و تحقیر‌های آمریکا بر علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: تهدید‌ها ، تحریم‌ها و تحقیر‌های امریکا با ایستادگی جمهوری اسلامی ایران اثرگذار نبود.

 

حجت الاسلام صادقی، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان ساری با تقدیر از حضور پرشور مردم ، دانش آموزان و دانشجویان در راهپیمایی ۱۳ آبان ، ضمن بیان این مطلب که آمریکا دیگر توصیه پذیر نیست گفت: اعتمادکنندگان به آمریکا بازندگان عرصه سیاسی هستند هر آنکس که بازنده باشد پشیمان است. دانشجویان خط امام و امام بزرگوارشان و شهدای دانش آموز۱۳ آبان سرافرازان این سرزمین و طلایه داران عزت و آزادگی واستقلال برای تاریخ ایران هستند.

باستانی رئیس اداره گردشگری شهرستان ساری در گفتگو با خبرنگار رخداد شمال در راهپیمایی ۱۳ آبان گفت : امروز فریاد«مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در خیابان‌های شهرمان پیچید و مردم آمدند تا بار دیگر کشتار دانش‌آموزان در ۱۳ آبان سال ۵۷ را محکوم ، و به حرکت مهم دانشجویان در ۱۳ آبان سال ۵۸ لبیک بگویند و بر وحدت و یکپارچگی خود بیفزایند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false