×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال : محمود رضا علیزاده رئیس اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: آموزش خبرنگاری و روابط عمومی گامی موثر در جهت شناسایی و پرورش استعدادها است که در اجرای برنامه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و فعالیت‌های فوق برنامه می‌تواند موثر باشد.

علیزاده اظهار داشت: آموزش و پرورش یکی از گسترده ترین دستگاههای کشور است که با دانش آموزان، معلمان، والدین و تاثیرگزاران مدرسه می تواند در امر خبر نقش مهی داشته باشد.

وی با بیان اینکه طرح «هر مدرسه، یک روابط عمومی، یک خبرنگار» قرار است از اول مهر سال جاری به طور جدی با همکاری سازمان دانش آموزی در مدارس دنبال شود، افزود: در این طرح از هر مدرسه استان یک دانش آموز به عنوان خبرنگار افتخاری آن مدرسه فعالیت کرده و در حقیقت به عنوان واحد روابط عمومی مدرسه عمل می کند.

رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه آموزش این طرح در تابستان سال جاری برگزار می شود، یادآور شد: «دقت، سرعت و صحت» در انتقال  خبر ۳ موضوع مهمی است که در دستور کار در مدارس قرار داده ایم.

وی هدف از اجرای این طرح را اطلاع رسانی خبرنگاران از مهمترین رویدادها در حوزه والدین و افتخارات دانش آموزان در مدارس بیان کرد و گفت: جهان امروز به گونه ای سامان یافته که نقش رسانه در آن گریز ناپذیر است. رسانه ها می توانند با بیان واقعیت ها و انعکاس مشکلات در حل آسیب ها و معضلات کمک شایانی کنند.

علیزاده گفت: آموزش و پرورش به عنوان پرمخاطب‌ترین و گسترده‌ترین نهاد کشور در حوزه آموزش و تعلیم و تربیت شناخته شده و هر آنچه که در کشور به عنوان یک وزارتخانه در حال فعالیت است، در آموزش و پرورش نیز تحت یک معاونت فعال است.

این مقام مسئول با اشاره به این خاصیت آموزش و پرورش که هم نهادی تأثیرگذار و هم تأثیرپذیر است، تصریح کرد: دانش‌آموزان، خانواده‌ها، معلمان، مدیران و مدارس به عنوان خط مقدم تعلیم و تربیت در دستگاه آموزش و پرورش هم در حوزه تعلیم و تربیت موثر هستند و هم تأثیرپذیر.

وی طرح “هر مدرسه، یک روابط عمومی، یک خبرنگار” را پل ارتباطی میان نهاد مدرسه با گروه‌های اجتماعی مرتبط با جامعه دانست و اظهار داشت: روابط عمومی‌ها و خبرنگاران مدرسه می‌توانند در تعالی و پیشرفت و سلامت جسم و جان خانواده‌ها و دانش‌آموزان و همه‌ی مردم سهیم باشند.

علیزاده با بیان اینکه آگاهی از انواع خبرهای موجود در جامعه می‌تواند موجبات مصونیت و سلامت دانش‌آموزان و خانواده‌ها را فراهم کند، گفت: امنیت روابط عمومی در گرو مدیریت صحیح ارتباط بین سازمان که در اینجا مدرسه است، و گروه‌های اجتماعی مرتبط مانند خانواده، شهرداری‌ها، اعضای شورای اسلامی شهر، هیات امنای مساجد و غیره است.

وی افزود: روابط عمومی‌ها و خبرنگاران در مدارس می‌توانند در برنامه‌ها و تصمیمات و سیاست‌ها و اجرای سیاست‌های مدیران مدارس مشارکت داشته باشند و به خانواده‌ها برای مشارکت بیشتر احساس بیشتر ایجادکنند و بستری فراهم کنند برای مشارکت هر چه بیشتر خانواده ها با مدارس.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با تأکید بر اینکه اخبار و رویدادهای مدارس در سر خط خبرهای بزرگترین خبرگزاری‌های جهان امروز است، خاطرنشان کرد: آموزش خبرنگاری و روابط عمومی گامی موثر در جهت شناسایی و پرورش استعدادها است که در اجرای برنامه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و فعالیت‌های فوق برنامه می‌تواند موثر باشد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false