×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛حجت اسلام محمود شیخ اسلامی رئیس دانشگاه پیام نور استان مازندران در گفتگو با خبرنگاران معدل شهریه هر ترم دانجشویان کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری را به ترتیب ۸۵۰هزار ، ۲۵میلیون و ۸۰میلیون ریال اعلام کرد و گفت: شهریه دانشجویان بر اساس توان پرداخت خانواده به صورت ترمی و یا یکساله با کارمزد ۲درصد به صورت وام پرداخت می شود.

حجت اسلام محمود شیخ اسلامی افزود: دانشجویان دانشگاه پیام نور کم‌ترین میزان شهریه را پرداخت می‌کنند، ولی باز این میزان از شهریه برای دانشجویان دغدغه است.

وی ادامه داد: با تعامل و امضای تفاهم نامه دانشگاه با بانک انصارعلاوه بر اخذ وام از صندوق رفاه، دانشجویان می توانند تمامی شهریه خود را در طول تحصیل بدون محدودیت با استفاده از وام بانکی دو درصد کارمزد در مقاطع مختلف پرداخت کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران تصریح کرد: طبق این تفاهم نامه دانشجویان یک بار برای کل دوران تحصیل خود به بانک انصار مراجعه و پس از بازکردن حساب و تشکیل پرونده با شرایط آسان، اقدام به ثبت نام و انتخاب واحد کرده و به طور خودکار در سیستم گلستان مبلغ کل شهریه دانشجو در ترم مربوطه توسط بانک انصار پرداخت می شود و دانشجو صرفا اقساط شهریه خود را با کارمزد ۲ درصد به بانک انصار پرداخت می کند.

وی یادآور شد: این تفاهم نامه با هدف پایان دغدغه خانواده ها برای پرداخت شهریه امضا شد تا دانشجویان با فراغت بیشتری به تحصیل بپردازند.

شیخ اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر ۲فرصت ایده آل برای داوطلبان برای مقطع آموزش عالی کارشناسی و کارشناسی ارشدپیام نور فراهم شده است، گفت: تکمیل ظرفیت بهانه ای برای اصلاح تصمیم داوطلبان بوجود آمده است.

وی توضیح داد: داوطلبان در همه رشته ها تکمیل ظرفیت را بدون آزمون انجام می دهند البته آنان باید در یک کد رشته پذیرش بگیرند و این مشروط بر تایید مرکز سنجش است .

وی گفت: اگر دانشجویی به دلیل شرائط ماندن در آن شهرستان را ندارد می تواند محل آزمون را در همان شهر را انتخاب کند و مهمان همان شهر شود.

وی با بیان اینکه فرصت تغییر رشته پس از گذراندن یک ترم نیز در پیام نور وجود دارد، اظهار داشت: داوطلبان باید اطلاعات دیپلم را به درستی ارائه بدهند تا مشکلی پیش نیاید .

وی با بیان اینکه در ۱۶واحد پیام نور استان مازندران تکمیل ظرفیت را داریم، گفت: دانشجویی که تا ۱۵آبان وارد شده است از همین ترم دانشجو می شود.

وی کلاس های دانشگاه پیام نور را حضوری ، نیمه حضوری و رفع اشکال دانست و ادامه داد: فرصت کم نظیر کارشناسی ارشد فراگیرپیام نوربا مجوز سازمان سنجش نیز بوجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد تا ۱۲آبان تمدید شده استو دیگر قابل تمدید شدن نیست، گفت: همه مراکز امکان پذیرش دانشجو ارشد را دارند و داوطلبان در رشته هایی که علاقمند هستند می توانند از سوابق کارشناسی اقدام کرده و معدل کارشناسی آنان تا ۲۰ درصد اثر گذار است.

وی گفت: دانش پذیران کارشناسی ارشد که بتوانند چهار کتاب معرفی شده را با موفقیت در آزمون بگذراند به معنی این است که یک ترم را گذرانده اند .

ویزمان آزمون برای تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد را امسال را ۲۳آذر عنوان کرد و گفت: دانشگاه با هیچ موسسه ای برای گرفتن دانشجو و آزمون قراردادی نداردو خانواده مراقب برخی از متقلبان در این بخش باشند.

وی گفت: هر داوطلب فقط در یک کد رشته می تواند انتخاب کند و هزینه ثبت نام در کارشناسی ارشد ۷۰ هزار تومان است .

شیخ اسلامی گفت: کارت آزمون داوطلبان در تاریخ ۲۱و ۲۲ آذر ماه سال جاری صادر و قابل دریافت است.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران مزیت های دانشگاه پیام نور نسبت به دیگر دانشگاه های کشور را جذب بومی دانشجویان که نیاز به خوابگاه ندارند ، مدیریت زمان توسط دانشجو برای حضوری ، نیمه حضوری و رفع اشکال کلاس ها ،شهریه مناسب در مقایسه با دیگر مراکز آموزشی و دریافت تسهیلات قرض الحسنه برای همه مقطع با کارمزد کم ،امکان تحصیل برای شاغلان و ارائه مدرک قابل ترجمه از وزارت علوم برشمرد.

وی گفت : دانشگاه پیام نور مازندران اکنون در ۳۶رشته گرایش ارشد و ۶۹  رشته محل ارشد دارد.

وی به رشته جدید مدیریت کسب کاربا گرایش عملیات زنجیره تامین ، مالی فناوری ، سیستم های اطلاعاتی ، رفتار سازمانی و گرایش اقتصاد و تجارت و گرایش اقتصاد اسلامی را از جمله گرایش های جددی دانشگاه ییام نورمازندران در سال جاری عنوان کرد.

شیخ اسلامی گفت: مازندران ۴۰ رشته جدید جامعه شناسی ، تاریخ ، کشاورزی،شیمی ، زیست شناسی را به وزارت علوم پیشنهاد و پیگیراست.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران مهمترین مزید این دانشگاه را آموزش الکترونیکی دانشجویان کارشناسی و ارشددانست و گفت: امروز دانجشویان امکان اخذ کلاس به صورت آنلاین را دارند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false