×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، رضا پورفلاح رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ساری در آیین دومین جشنواره پیاز در روستای سرکت بخش کلیجانرستاق ساری بر برند سازی برای ارتقای کیفیت و استاندارد سازی محصولات کشاورزی تاکید کرد.

وی افزود: پیاز روستای سرکت به دلیل قابلیت های لازم مورد توجه قرار گرفته و نخستین جشنواره این محصول کشاورزی سال گذشته در این روستا برگزار شد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ساری با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال پایدار، افزود: ظرفیت های موجود در این منطقه نقش ارزنده ای در ایجاد اشتغال پایدار برای مردم بومی این منطقه دارد.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم این محصول را به خوبی معرفی کنیم خاک و پیاز این روستا به آزمایشگاه منتقل کردیم و نتیجه این شد که کشاورزان و تولیدکنندگان از هیچگونه سموم و نهاده های کشاورزی برای تولید این محصول استفاده نمی کنند. از اینرو نشان ” سیب سلامت ” به این محصول تعلق گرفت.

پورفلاح میزان سطح زیر کشت پیاز را در این روستا ۴۰ هکتار با میانگین ۱۵ تن محصول سالم اعلام کرد و گفت: افزایش تولید در سطحی بیشتر از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی با بیان اینکه پیاز در روستای سرکت ساری به صورت دیم و در اراضی کشاورزی کشت می شود،خاطرنشان کرد: به دلیل بارندگی مستمر این محصول نیاز به آبیاری ندارد و بصورت دیم کشت می شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ساری همچنین برگزاری این جشنواره‌ ها را در راستای حمایت از تولید و ایجاد اشتغال دانست .

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false