×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ دکتر مرتضی جعفری بخشدار منطقه چهاردانگه ساری در گفت‌وگو با خبرنگاران ، اظهار کرد: سامان‌دهی چشمه سورت به‌صورت جدی در حال پیگیری است.

بخشدار منطقه چهاردانگه ساری افزود: با توجه به اختلاف نظر درباره مالکیت چشمه بین دستگاه‌های ذیربط و روستاهای منطقه هماهنگی لازم برای تهیه طرح و واگذاری آن به سرمایه‌گذار صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: طرحی که برای واگذاری به سرمایه‌گذار تهیه شد تا الان منفی بود و سودآوری نداشت ولی تراز را توانستیم مثبت کنیم و الان می‌تواند در اختیار سرمایه‌گذار قرار گیرد.

اما خبر خوش بخشدار منطقه چهاردانگه این بود که به‌زودی برای واگذاری این چشمه به بخش خصوصی اقدام می‌شود.

جعفری خاطرنشان کرد: به هیچ وجه قصد واگذاری عرصه چشمه سورت را نداریم و چشمه سورت مالکیت جهانی ندارد و جزو میراث جهانی است و کسی نمی‌تواند در این زمینه ادعا داشته باشد و بحث سرمایه‌گذاری مربوط به زمین‌های خارج و اطراف چشمه سورت است.

وی با اشاره به کار غیرکارشناسی در دوره‌های گذشته برای واگذاری این چشمه ، تصریح کرد: مجوز معدن در ضلع غربی این چشمه داده شد که با کمک مردم جلویش گرفته شد ولی موجب خشک شدن این قسمت از چشمه شد که برخی هر از چندگاهی تصاویر این قسمت از چشمه را در فضای مجازی با این عنوان که چشمه سورت خشک شده به انتشار می‌گذارند.

بخشدار منطقه چهاردانگهتصریح کرد: حضور گردشگر در این مکان همان‌گونه که فرصت است تهدید نیز بوده و باید مدیریت شود.

جعفری خاطرنشان کرد: همانند چنین جاذبه‌ای در دنیا بی‌نظیر است که باید برای حفظ آن بکوشیم.

از توصیف زیبایی‌های این چشمه دیدنی زبان قاصر است تنها باید وارد این منطقه شوید و ببینید که تمام زیبایی این چشمه ، طبیعی و خدادادی است ، همانند دیگر جاذبه‌های گردشگری مازندران.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false