×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، مهندس پور فلاح رئیس جهاد کشاورزی مرکز استان مازندران در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب که کشت زعفران در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال در مناطق روستایی است که با این اقدام دریچه‌ای نو برای کشاورزان منطقه دودانگه ساری باز شده  تا غبار محرومیت از چهره منطقه زدوده شود گفت : کشاورزی در این بخش به علت سرسبزی و باتوجه به ظرفیت‌های این منطقه کشت زعفران محصولی که می‌تواند بیشترین سود را برای کشاورزان این مرز و بوم داشته باشد .

رئیس جهاد شهرستان ساری عنوان کرد ؛ منطقه دودانگه یکی از مناطق محروم مرکز مازندران است و طی سال‌های اخیر به‌دلیل کشت گل‌محمدی و زعفران توانسته جمعیت جوان منطقه را حفظ کند و درحال حاضر امیدواریم مردم این منطقه با بهره‌گیری از توصیه‌های کارشناسان ما بتوانند محصولات خود را به بازار عرضه و با قیمت مناسبی به فروش برسانند.

پور فلاح ، اظهار کرد: بیش از ۱۰ سال است که منطقه دودانگه ساری درحال کشت زعفران می باشد و تولید زعفران مورد ارزیابی قرار گرفته که مشخص شده از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

رئیس جهاد کشاورزی ساری افزود: کشت زعفران در منطقه دودانگه ساری از یک‌هزار متر شروع شده و در حال حاضر شهرستان ساری بیش از ۶هکتار کشت زعفران در دستور کار داریم.

وی بیان کرد: زعفران سال اول و دوم در رشد پیازی است و از سال سوم به بعد پیاز آن شروع به تکثیر می‌کند.

پور فلاح ، با بیان اینکه کشت زعفران از کشت گل‌محمدی در منطقه دودانگه اولویت دارد گفت : باتوجه به صرفه اقتصادی پایین کمترین زحمت را دارد  و نیازی به سم و کود ندارد و نیاز آبی آن صفر است.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به تغییرات اقلیمی ، کاهش بارندگی‌ها و منابع آب زیرزمینی کشت و کار در اراضی شیب‌دار می‌تواند در راستای تغییر الگوی کشت زراعت مقرون به صرفه باشد که کشت این محصول در مناطق بالادست و اراضی شیب‌دار فوق‌العاده خواهد بود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false