×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ سیدآیت‌الله موسوی رئیس بهزیستی ساری با بیان اینکه مرکز کاهش آسیب امروز در منطقه غفاری ساری افتتاح شد تا با مداخلات بهنگام قبل از وقوع از بروز آسیب‌های اجتماعی پیشگیری شود ، گفت: راه‌اندازی مرکز شبانه‌روزی حمایتی و مراقبتی امید برای کودکان بدسرپرستی که دچار سو مصرف مواد شدند.

موسوی با بیان اینکه در مناطق حاشیه و آسیب‌پذیر ساری که بیشتر درگیر آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند پایگاه‌های کاهش آسیب را در این مناطق را به‌منظور رصد زودهنگام آسیب‌های اجتماعی ایجاد کردیم ، اظهار کرد: وجود دو مرکز کاهش آسیب در دو منطقه آسیب‌پذیر مرکز مازندران ، با توجه به راه‌اندازی این دو مرکز اقدامات بهینه و بهنگام به‌صورت شبانه‌روزی با مداخلات اجتماعی و مشاوره صورت گرفته است.

رئیس بهزیستی شهرستان ساری با بیان اینکه مرکز کاهش آسیب امروز در منطقه غفاری ساری افتتاح شد تا با مداخلات بهنگام قبل از وقوع از بروز آسیب‌های اجتماعی پیشگیری شود، افزود: راه‌اندازی مرکز شبانه‌روزی حمایتی و مراقبتی امید برای کودکان بدسرپرستی که دچار سو مصرف مواد شدند.

موسوی گفت: در این مرکز این کودکان درمان و سامان‌دهی می‌شوند که نبود چنین مرکزی در مازندران احساس می‌شد.

وی ادامه داد: برخی از خانواده‌هایی که دچار مشکل می‌شدند با توجه به نبود چنین مرکزی کودکان دچار مشکل می‌شدند و حتی مجبور به حضور در کمپ‌های ترک اعتیاد بزرگسالان بودند که منجر به آسیب می‌شدند.

رئیس بهزیستی شهرستان ساری یادآور شد: کودکان از ۶ تا ۱۸ سال از کل استان در این مرکز نگهداری می‌شوند.

موسوی اظهار کرد: در گذشته فعالیت‌هایی بهزیستی در حوزه معلولان و افرادی که دچار مشکلات ذهنی و جسمی می‌شناختند اما در سال‌های جدید با توجه به بروز آسیب‌های نوظهور در جوامع بشری ماموریت‌های این نهاد گسترش یافته است.

وی با اعلام اینکه تمام آحاد مردم جامعه هدف بهزیستی محسوب می‌شوند، تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود اقدامات خوبی در حوزه ترک و پیشگیری از اعتیاد و مراقبت‌های بعد از ترک و اختصاص تسهیلات کم‌بهره صورت گرفته است.

رئیس بهزیستی ساری بیان کرد: همان‌گونه خط پلیس را با شماره ۱۱۰ و خط سلامت و اورژانس با شماره ۱۱۵ می‌شناسیم مردم در حوزه آسیب اجتماعی با شماره تماس ۱۲۳ تماس بگیرند تا جامعه ایده‌آلی داشته باشیم.

موسوی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم شاهد ریشه‌کن شدن آسیب‌ها باشیم باید مردم در این زمینه با ما همکاری کنند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false