×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛حجت‌الاسلام علی سلطانی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مرکز استان مازندران با بیان اینکه ۸۰ درصد درآمد های اوقاف ساری برای مراسم و آئین های سید الشهدا هزینه می شود، گفت که به هیچ عنوان قادر به هزینه درآمد های واقفین خارج از نیت آنان نیسیتم.

جت‌الاسلام علی سلطانی بدون اعلام آماری از درآمد سالانه اوقاف این شهرستان افزود: امسال ۶۰۰میلیون تومان به هیات های مذهبی امام حسین ( ع) مساجد ، تکایا ، امامزاده های شهرستان ساری کمک شده است.

وی با بیان اینکه اوقاف ساری سال گذشته با خرید یک دستگاه بیهوشی به ارزش ۹۷میلیون تومان به بیمارستان امام خمینی ساری هدیه کرده است، ادامه داد: امسال نیز اوقاف با خرید یک دستگاه اتوگلاو و منوتورینگ مراقبت های ویژه به ارزش ۱۶۰میلیون تومان به این بیمارستان مهم مرکز استان مازندران کمک شده است.

سلطانی با بیان این نکته که هنوز مردم نمی‌دانند درآمدهای اوقاف در چه مکان‌هایی هزینه می‌شود، ادامه داد: تثبیت مالکیت موقوفات و بقاع متبرکه بخشی از فعالیت‌های موثر اوقاف است که در آن دفاع از حقوق موقوفه لحاظ شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری از صدور ۱۰۰ فقره سند مالکیت موقوفات و بقاع متبرکه شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت: ساری دارای بیش از ۸۰۰ موقوفه بوده که امسال حدود سه هزار رقبه دارای سند مالکیت شدند.

سلطانی با بیان اینکه ۹ هزار رقبه شهرستان ساری فاقد سند هستند، افزود: ۲۵ رای در دادگاه‌ها و شوراهای حل اختلاف به نفع موقوفه دریافت کردیم، گفت: تعداد ۷ مورد از این احکام منجر به صدور اجرا شده است.

وی با اعلام اینکه ۱۷ میلیارد تومان از مطالبات ادارات و دستگاه‌های اجرایی در شهرستان ساری توسط اوقاف مستندسازی شده است، گفت: ۲۰۳ هزار برگ از اوراق اسناد بایگانی اوقاف شهرستان را بارگذاری، طبقه‌بندی و در سامانه جامع موقوفات ثبت شده است.

وی با بیان اینکه سه میلیارد تومان برای فعالیت ۲۰ طرح عمرانی موقوفات شهرستان ساری اختصاص یافته است، افزود: تمام این اعتبارات از محل کمک‌های خیران و نذورات مردمی بوده است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false