×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ دکتر یونس آزرده در کارگاه علمی کاربردی آیین دادرسی و اجرای احکام مدنی که با همت کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای قوه قضائیه استان مازندران در دانشگاه آزاد شهرستان ساری برگزار شد با بیان این مطلب که ، فقدان دانش حقوقی شهروندان یکی از عوامل افزایش پرونده‌های قضائی در محاکم است، گفت: وکلا می‌توانند در این زمینه و در جهت افزایش اطلاعات حقوقی شهروندان و آشنایی هر چه بیشتر آن‌ها با قوانین، گام‌های مؤثری بردارند.

دکتر آزرده با بیان اینکه وکیل باید از نظر علمی توانمند و آگاه به قوانین و مقررات به روز باشد، اظهار کرد: وکلا نباید هیچ وقت خود را از علم، آموزش و یادگیری بی‌نیاز بدانند.

وی امر مشورت را در کنار امانتداری و حفظ اسرار مردم به وکلا یادآور شد و تصریح کرد: ما باید محرم اسرار مردم باشیم و در این امانت خیانت نکنیم.
دکتر آزرده اظهار داشت: کار و تلاش وکلا در همان مسیری است که دادگستری طی می‌کند و نقش آنها بسیار مهم است.

وی اظهار کرد: رعایت اخلاق برای وکلا الزامی است چرا که این مؤلفه رفتاری و شخصیتی می‌تواند علاوه بر معرفی عملکردها در افکار عمومی، سعادت دنیوی و اخروی آن‌ها را نیز تضمین کند.
دکتر آزرده ادامه داد: ارتباط وکیل با موکل نیز باید صادقانه و فاقد نقاط مبهم و تاریک باشد به طوری که بتواند دورنمایی واقعی و دقیق از روند رسیدگی و پیشرفت کار و احتمال نتیجه گیری را در اختیار موکل قرار دهد.

وی گفت: وکلا به عنوان بخشی از دستگاه قضائی نقش تعیین کننده ای در احقاق حق و عدالت در جامعه بر عهده دارند بنابراین عدالت ورزی مهمترین رسالت وکلاست.

دکتر آزرده گفت: وکلا به عنوان بخشی از دستگاه قضائی نقش تعیین کننده ای در احقاق حق و عدالت در جامعه بر عهده دارند وحمایت از مظلوم مهمترین ابزار سنجش کارایی آنان است.

 

وی اظهار کرد: کار وکالت رسالت بسیار خطیری است که در احقاق حق، تظلم خواهی و کمک کار بسیار خوبی برای قضات در محاکم دادگستری بوده و این امر حساسیت کار وکلا را مضاعف می‌کند.

دکتر آزرده با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای موفقیت وکلا در دفاع به حق از موکلان خود داشتن توانایی علمی و تخصص کافی است افزود: بهره مندی از آموزش‌های دوره‌ای و به روز و مطالعه جدیدترین قوانین و مقررات یک ضرورت است که باید همواره مورد توجه وکلا باید باشد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false