×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ بهروز اسکندر نیا ،رییس هیات تیراندازی مازندران ، در نشست خبری با اصحاب رسانه ها با اظهار این که تیراندازی به یک ورزش لوکس و گرانقیمت تبدیل شده است و خانواده‌ها توان حمایت از فرزندان خود برای حضور در این رشته را ندارند ،افزود: به همین دلیل هیات تیراندازی مازندران با همکاری سپاه کربلا استان در صدد ساماندهی و حمایت‌های لازم از ورزشکاران این رشته ورزشی است.

وی با بیان اینکه با همکاری منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران سه زمین برای سایت پروازی در ساری مد نظر قرار گرفته است ، ادامه داد: سه روستای مازندران نیز امسال با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به عنوان سایت پروازی تفنگ ساچمه‌ای دایر شده است.

رییس هیات تیراندازی مازندران با ذکر این نکته که در سلاح تحریم هستیم و قیمت هر سلاح مورد نظر در رشته ورزشی تیراندازی پنج تا ۲۰ میلیارد ریال است ، بیان داشت: بیش از یکصد هزار شکارچی در مازندران وجود دارد که می توانند به عنوان عضو هیات ورزش تیر اندازی ، ساماندهی شوند.

اسکندر نیا گفت: با توجه به جمعیت سه میلیون نفری و علاقمندان به ورزش تیر اندازی ، زیر ساخت استان مازندران برای این رشته ورزشی بسیار ضعیف است.

وی تصریح کرد: اکنون فقط حدود ۱۰ درصد زیر ساخت ، برای ورزش تیر اندازی مازندران فراهم است.

وی با بیان اینکه با توجه به امنیتی بودن تهیه فشنگ و تفنگ در ورزش تیر اندازی ، این رشته ورزشی در مازندران نیازمند ساماندهی است ، تصریح کرد: جلوگیری از هر گونه اتفاق خطر آمیز برای ورزشکاران در رشته تیر اندازی بسیار مهم و ضروری است.

وی به اهمیت استعدادیابی در تیراندازی مازندران که مورد توجه قرار گرفته است، اشاره کرد و گفت: ورزشکاران تیراندازی به دلیل مشکلات معیشتی و درآمد کم برای حضور در مسابقات داخلی و خارجی با چالش جدی مواجه هستند.

رییس هیات تیراندازی مازندران خاطرنشان کرد: در بخش دانش‌آموزی و دانشجویی به راحتی می‌توان رشته تیراندازی را ترویج داد.

این مسوول ادامه داد: در سال جاری با همه فقدان زیرساخت‌های لازم مازندران، اما افتخارات متعددی توسط ورزشکاران رشته تیراندازی حاصل شد.

اسکندر نیا اعلام کرد: اگر سایت رشته تراپ در استان راه‌اندازی شود بسیار مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

اسکندر نیا تاکید کرد: ورزشکاران مازندرانی طی یکسال گذشته در آوردگاه‌های مختلف آسیایی و جهانی ، افتخار آفریدند.

وی با بیان این مطلب که، هانیه رستمیان لژیونر مازندرانی است که قراردادی را با یک تیم آلمانی بسته است و نخستین تیرانداز ایرانی است که لژیونر شده گفت: در لیگ برتر کشور نیز استان در رشته تپانچه نائب قهرمان بخش خواهران شدیم.

اسکندر نیا محور اصلی هیات ورزشی مازندران را استعدادیابی و شناسایی چهره‌ها عنوان کرد و ادامه داد: هزینه فعالیت در این رشته بسیار بالا است و مضاف بر اینکه حضور در مسابقات برون مرزی نیز هزینه‌های خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه شهر به شهر در حال تغییر است و گام جدیدی را برای تیراندازی مازندران تعریف کرده‌ایم که بدنبال تحقق آن هستیم ، گفت: باید فضا را برای حضور جوانان در کنار بهره‌گیری از تجربه و علم پیشکسوتان فراهم ساخت.

این مسوول افزود: باید به سمتی پیش برویم که استان مازندران توانایی و قابلیت میزبانی از مسابقات آسیایی و جهانی را داشته باشد.

اسکندر نیا گفت: نسلی که تیراندازی را در استان ، حراست کرد می‌تواند آرام آن را به نسل جدید ، انتقال و تحویل دهد.

وی عنوان کرد: باید خروجی تمام این برنامه‌ریزی‌ها ، افتخار آفرینی ورزشکاران رشته تیراندازی در آوردگاه‌های برون مرزی باشد.

اسکندر نیا یادآور شد: در تلاش هستیم تا سالن راکد داراب را تحویل بگیریم که دارای فضایی یکهزار و ۵۰۰ متری است؛ تا یک سالن ۴۰ خطه با اعتبار ۲۰۰میلیارد ریالی را راه‌اندازی کنیم که متاسفانه تاکنون از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران پاسخ مثبت و رویکرد حمایتی را ندیده‌ایم.

پس از نشست خبری جمعی از خبرنگاران مازندران به دعوت هیات تیراندازی استان در یک مسابقه تیراندازی با تفنگ شرکت کرده و مهارت خود را در این رشته به رخ یکدیگر کشیدند.

حدود ۳۰ نفر از خبرنگاران با حضور در سالن تیراندازی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در یک رقابت دوستانه تیراندازی با تفنگ بادی را انجام دادند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false