×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال : دکترسیف ا… طالبی مشاور مرکز مبادله فناوری ایران و کره جنوبی استان مازندران در گفتگو با خبرنگار ما گفت : بعد از سفر رییس جمهور کره جنوبی به ایران و در پی پیگیری قراردادها و تفاهم‌ نامه های این سفر مرکز تبادل تکنولوژی ایران و کره (IKTEC) با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و همتای کره‌ای وی افتتاح شد.
مشاور مرکز مبادله فناوری ایران و کره جنوبی استان مازندران عنوان کرد ؛ این مرکز برای توسعه همکاری بین صنایع کوچک و متوسط بین دو کشور در افزایش سطح تعاملات و انتقال فناوری و دانش بین دو کشور طراحی شد و مورد توافق مسئولان قرار گرفت.
وی گفت : با آغاز به‌کار مرکز مبادله فناوری ایران و کره جنوبی ، انتقال فناوری ، راه‌اندازی ، هدایت و راهبری آن در صنایع کوچک و متوسط هر دو کشور از این مرکز در حال انجام می باشد.
طالبی یادآور شد : کشور کره جنوبی یازدهمین قدرت اقتصادی دنیا است که  ۹۹ درصد از صنایع و ۸۸ درصد از اشتغال صنعتی کره را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند و این نشان می‌دهد که صنایع کوچک و متوسط نقش بسیار مهمی در اقتصاد این کشور ایفا می‌کنند.
وی در خصوص میزان تبادلات ایران و کره خاطر نشان کرد که صادرات جهانی کره هم‌اکنون حدود ۵۰۰ میلیارد دلار است .
مشاور مرکز مبادله فناوری ایران و کره جنوبی در استان مازندران یادآور شد : در حال حاضر حجم تبادلات بین دو کشور پنج میلیارد دلار است که براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین دو کشور در زمان سفر رئیس کره جنوبی به تهران به امضاء رسید، برای ۱۰ سال آینده رقمی معادل ۲۵ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است.
طالبی گفت: این درحالی است که براساس آمار تراز تجاری ایران و کره به شدت منفی است و می بایست موضوع همکاری طرفین ، بازارهایی بزرگ‌تر از بازارهای دو کشور دیده شود تا همراه با تولید داخلی؛ صادرات را نیز در نظر داشته باشیم و در این باره کره از جمله کشورهایی است که می‌تواند در این خصوص سرمایه‌گذاری کند بنابراین فعال بودن واحد صنعتی ، شرط اصلی در انتقال فناوری برای آن واحد صنعتی است.
وی گفت : بابررسی های بعمل آمده ، کشور کره جنوبی در زمینه‌های برق و الکترونیک، مخابرات، خودرو، پتروشیمی، نساجی و پوشاک، صنایع کشتی‌سازی و صنایع فلزی صاحب ‌نام است بنابراین هم در حوزه صنایع کوچک و متوسط و هم در حوزه صنایع بزرگ ، امکان ارتباط بیش از پیش را با ما خواهد داشت که قطعا این ایجاد روابط جدید در ارتقاء سطح صنایع کوچک و متوسط موثر خواهد بود و پیوند بیشتری بین صنایع بزرگ با دیگر صنایع و سرمایه‌گذاری مشترک به نفع دو کشور خواهد بود که
براین اساس تاکنون در دو مرحله واحد های صنعتی منتخب براساس نیاز فناورانه به کشور کره جنوبی وهمچنین در چهار مرحله از واحد های فناوری و تکنولوژی کره جنوبی ، در ایران دعوت بعمل آمده و مورد استقبال واحدهای ایرانی قرار گرفت که عقد چندین تفاهم نامه و قراردادها حاصل اجرایی بودن این خیزش فناوری برای واحدهای صنعتی و فناوری ایران با کره جنوبی می باشد .
دکتر سیف الله طالبی مشاور مرکز مبادله فناوری ایران و کره جنوبی در استان مازندران در استان مازندران از ابتدای ایجاد مرکز تبادل فناوری تاکنون اطلاع رسانی گسترده ای برای واحدها بعمل آمده است و از مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان مازندران ، و ریاست محترم سازمان صنعت معدن وتجارت استان مازندران در خصوص همراهی های گسترده با این مجموعه تشکر ویژه کردند که اگر نبود همراهی و همکاری این دو بزرگوار این اتفاق خوب رقم نمی خورد .
طالبی گفت : شرکت های خزرالکتریک آمل و همچنین شرکت فولادین ذوب آمل ازجمله شرکت های پیشرو در این خیزش فناوری به واحدهای فناور کره جنوبی بوده اند که یکی از دستاوردها ، عقد تفاهم نامه شرکت HYUNWOO کره جنوبی و شرکت فولادین ذوب آمل می باشد .
وی شناسایی و انتقال فناوری مورد نیاز واحدهای صنعتی ایران در تفاهم نامه همکاری مشترکی که بین سازمان صنایع کوچک ایران و کره جنوبی امضا شده عنوان کرد و گفت : برای انجام این تفاهم نامه ، ۴۰مشاور بخش خصوصی در سطح کشور توسط کادر تخصصی کره جنوبی ، آموزش های تخصصی داده شده و همچنین بیش از ۵۰۰ واحد صنعتی منتخب در استان‌های کشور ، آمادگی جهت تبادل فناوری را اعلام نموده اند .
وی گفت : در هفته سوم آذرماه سال جاری ، چهارمین نشست رو در روی شرکت های ایرانی و کره جنوبی در تهران برگزار می گردد که خدمات مشاوره‌ای و فناوری ، به عنوان ابزارهای شناخته شده در دنیا برای کارآمدتر کردن واحدهای صنعتی استفاده می‌شود.
طالبی از کلیه واحدهای تولیدی ، صنعتی و فناور دانش بنیان استان مازندران که جهت دستیابی به قطب تکنولوژی و فناوری صنعتی با حضور وراهنمایی های خویش مارا در این امر مهم یاریگرهستند تشکر کردند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false