×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ کرونا ویروسی جدید که حدود ۱۰ روز اقصی نقاط کشور را درگیر خود کرده است. ویروسی که شیوع آن وسیع بوده ولی مبتلایان آن پس از مدت کوتاهی سلامت خواهند یافت. این ویروس در سنین خردسالی و بیماران دیابتی و قلب و عروق احتمال فوت را افزایش می‌دهد.

نخستین بار خبر شیوع این ویروس توسط فردی در قم مخابره شد و پس از آن در مرکزی ، گیلان ، مازندران و دیگر شهرهای دیگر کشور به صورت کم و زیاد مشاهده شد.

برای پیشگیری از وقوع این ویروس در جامعه ، ستادهای پیشگیری از ویروس کرونا با همکاری ادارات استانداری و پدافندغیرعامل استانداری در قالب قرارگاه مخاطرات زیستی تشکیل و روزانه همه مسئولان مرتبط در مبادی ورودی استان ، شهرها و روستاهای مازندران مسئولیت پیشگیری و جلوگیری از شیوع این ویروس را در استان برعهده دارند.

ویروس کرونا ابتدا نخستین بار در مازندران در غرب مازندران و شهرستان تنکابن گزارش شده که متاسفانه منجر به فوت یک بیمار شده است. تنکابن از نظر شرایط اجرایی و تمهیدات در نظر گرفته شده برای مقابله با ویروس کرونا در وضعیت زرد قرار دارد. شهرستان تنکابن نه در شرایط عادی و وضعیت سفید و در شرایط بحرانی یا قرمز قرار گرفته و تصمیمات در شهرستان با محوریت وزارت بهداشت و درمان و با نظر مسئولان استانی و کشوری اتخاذ و اجرا می‌شوند که نمونۀ آن تعطیلی مدارس تا پایان هفته است.

یوسف صادقی رئیس شورای اسلامی روستای هردرود شهرستان قائمشهر در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و با هدف حفظ سلامت روستائیان ، اطلاع رسانی در خصوص نظافت و ضدعفونی کل روستاء از سوی دهیاری محترم در دست اجرا  قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی روستای هردرود قائمشهر گفت : تا کنون هیچ علائمی در این روستا به دلیل احتمال آلودگی به ویروس کرونا وجود ندارد و انتظار داریم از مردم که با توجه به اینکه تنها راه مقابله با این ویروس ، رعایت مسائل بهداشت فردی و خودمراقبتی است ، از حضور در مراکز و فضاهای عمومی نظیر هتل ها، تالارها، مساجد و … خودداری کنند تا این دوره را نیز با موفقیت پشت سر بگذاریم.

صادقی عنوان کرد: عدم برگزاری مراسم سنتی و دورهم نشینی ، جشن‌ها و عزاداری‌ها در روستا و همچنین رعایت فاصله حداقل دو متر بین افراد در بازارهای هفتگی از جمله اقدامات مهم و لازم الاجرا  بود که ما در دستور کار خود قرار  دادیم.

وی ضد عفونی و گندزدایی اماکن عمومی اعم از مساجد و تکایا بصورت روزانه ، آهک پاشی جداول و جوی‌ها ، وسایل حمل و نقل عمومی حداقل دو روز یک بار ؛ و همچنین ضد عفونی دفتر دهیاری به خصوص سطوحی که در تماس با مراجعین و کارکنان است تا به نوعی شاهد هیچ گونه خطر ناشی از ویروس کرونا نباشیم.

وحید یوسفی مسئول خانه بهداشت روستای هردرود قائمشهر که با دهیار و رئیس شورا همراه بود گفت: این ویروس هیچ علائم مشخصی ندارند و شاید افراد متوجه بیماری خود نباشند و مانند یک سرماخوردگی ساده ، بهبود یافته باشند بنابراین بهداشت فردی خود را هرگز فراموش نکنند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false