×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، دکتر هاشم پور دبیر انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه استان مازندران در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه متخصصان بیهوشی  در حوادث طبیعی مانند زلزله، سیل، آتش سوزی ها و تصادف ها پیش از هر پزشک دیگری باید بر بالین بیماران حاضر شوند، گفت: توانایی بسیار بالای متخصصان بیهوشی در رسیدگی و نجات بیماران با شرایط بحرانی موجب شده است که آنها علاوه بر استرس و تنش های مخصوص به کار خودشان در استرس موجود در سایر رشته های بالینی نیز شریک باشند.

هاشم پور گفت: متخصصان بیهوشی از داشتن مطب محروم هستند و خدمات آنها شامل خدمات اتاق عمل و بخشهای اورژانس و مراقبت های ویژه بیمارستان ها است و به عبارت دیگر متخصصان بیهوشی از نظر شغلی به بیمارستانها وابسته اند و تنها منبع درآمدشان از محل کارانه پرداختی بیمارستانها است و با اشتغال تمام وقت در بیمارستانها از سایر درآمدها محروم هستند.

وی به بدهی سنگین  دولت و بیمه ها به مراکز درمانی اشاره کرد و ادامه داد: به همین دلیل پرداخت حقوق و کارانه پزشکان ماهها و گاه تا یک سال به تعویق می افتد .

دبیر انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه مازندران درآمد متخصصان بیوهوشی در وزارت بهداشت و درمان را پاکترین درآمدها در میان گروههای مختلف پزشکی دانست و گفت:  از طرف دیگر بیمارستانها نیز به شدت به متخصصان بیهوشی وابسته اند و در میان تمامی رشته های تخصصی طب، متخصصان بیهوشی و مراقبت های ویژه به دلیل ماهیت خاص این رشته، رکورددار بیشترین زمان حضور در بیمارستان ها هستند.

وی توصیح داد که هیچ بیمارستانی نمی تواند حتی یک ساعت و حتی در روزهای تعطیل، اعیاد ملی و مذهبی یا تعطیلی به هر علت دیگری مثل بارش برف سنگین و آلودگی هوا و … بدون متخصص بیهوشی باشد .

هاشم پور بر لزوم اجرای عدالت در پرداختی های وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد و گفت: اگر قرار است از بار مالی طرح تحول نظام سلامت کاسته شود باید  این اقدام به صورت عادلانه و در مورد همه رشته های پزشکی اعمال شود و نه فقط در مورد چند رشته و به صورت ویژه رشته بیهوشی.

وی گفت: در حالی کاهش تعرفه برای متخصصان بیهوشی در وزارت بهداشت در نظر گرفته شده است که این رشته پزشکی کمتر از ۳ درصد پرداختی در بخش کارکنان این وزارت خانه را به خود اختصاص می دهند.

هاشم پور گفت: انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه همانند دیگر انجمن های استان های کشور به این مقوله که با انتشار ویرایش سوم از “کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت ”  به جامعه متخصصان و دستیاران بیهوشی منتقل شده و آن چیزی نیست جز اینکه مسئولان عالیرتبه، سیاستگذاران و تصمیم گیران نظام سلامت یا شناختی از رشته بیهوشی، مراقبتهای ویژه و درد و اهمیت آن در حفظ جان بیماران ندارند یا ارزشی برای آن و به تبع آن جان انسانها قائل نیستند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false