×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، مهدی رمضانی ، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که به منظور رسیدگی به وضعیت کتابخانه‌های مازندران به این استان سفر کرده ، با همراهی دکتر آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران ، با آیت لله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران دیدار و گفتگو کرد.

مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این دیدار گفت: توفیق داشتم از ابتدای جوانی در حوزه فرهنگ کار کنم و شروع فعالیت هایم در مرکز اسناد انقلاب اسلامی بوده است.

وی با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه های عمومی بعد از مسجد و مدرسه ، گسترده ترین شبکه فرهنگی در کشور محسوب می شود ، تصریح کرد: نهاد کتابخانه ها با ۷ هزار و ۵۰۰ پرسنل ، ۲ هزار و ۸۰۰ مرکز را مستقیم و هزار مرکز را مشارکتی اداره می کند.

رمضانی با اعلام اینکه در کتابخانه های عمومی پیگیر گسترش فضای انقلاب اسلامی و حوزه های دینی هستیم ، افزود: در حال حاضر خدمات متنوع و متعددی در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور ارائه می‌شود.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در این دیدار با تشکر و قدردانی از تلاش ها و پیگیری های مدیرکل و همکاران کتابخانه های عمومی استان ، گفت: کتاب در کتابخانه‌ها فراوان است اما باید تمهیداتی اندیشیده شود تا مسئله کتابخوانی مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

وی با اعلام اینکه بسیاری از آسیب ها با حمایت از مسئله کتابخوانی محفوظ می‌ماند ، تصریح کرد: فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه نهادینه شود.

محمدی لائینی نقش کتابخانه‌ها و کتاب در فرهنگ‌سازی جامعه و تحقق شعار سال را نقشی مهم و اساسی بیان کرد.

آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران نیز در این دیدار با قدردانی از توجه و حمایت های نماینده ولی فقیه در مازندران به حوزه کتاب ، کتابخوانی و بخش های ترویجی ، گفت: نماینده ولی فقیه در مازندران خودشان یک کتابخوان و یک کتاب شناس هستند.

وی افزود: لازم است از همه ابزار و روشها برای تبیین لزوم و اهمیت مطالعه برای آحاد جامعه به ویژه ائمه جمعه استان استفاده شود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false