×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی مازندران، دکتر حمزه آقاپور کاظمی سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران از نقره‌داغ متخلف دارویی خبر داد و گقت : تعیین تکلیف محموله دارویی ضبط شده به تعداد ۹ هزار و ۵۳۵ قلم و محکومیت به جزای نقدی متخلف به مبلغ ۱۰۴ میلیارد و ۹۴۸ میلیون ریال صورت پذیرفت.

وی در خصوص تعیین تکلیف محموله دارویی ضبط شده گفت: پس از تشکیل پرونده در تعزیرات حکومتی و سیر مراحل دادرسی منتج به صدور حکم غیرقطعی به ضبط بخشی از اقلام مکشوفه وارداتی به نفع دولت و محکومیت به جزای نقدی شد.

سرپرست اداره‌کل دامپزشکی مازندران در خصوص کشف این محموله دارویی گفت: طی بررسی و بازدید همکاران اداره‌کل دامپزشکی با حضور عوامل امنیتی و قضایی استان از انباری در شهرستان ساری ۹ هزار و ۵۳۵ قلم از انواع دارو، واکسن و مکمل در بسته بندی‌های قوطی، کیسه ای، ساشه و گالن که به شکل غیرقانونی و در خارج از زنجیره توزیع تعریف شده، نگهداری و توزیع می شدند را شناسایی و نسبت به انجام فرایند قانونی جهت خروج از چرخه مصرف دام، طیور و آبزیان و معرفی افراد متخلف به مراجع قضایی اقدام کرد.

آقاپور کاظمی با اشاره مشکلات مشاهده شده در این محموله یادآور شد: محل نگهداری این اقلام فاقد پروانه بهداشتی تاسیس و بهره برداری جهت نگهداری، توزیع و عرضه انواع دارو، واکسن، مکمل و سایر اقلام بوده و محموله های ضبطی بدون گواهی حمل بهداشتی و قرنطینه ای در خارج از زنجیره توزیع(قاچاق) حمل و نقل شده و بخشی از محموله فاقد تاریخ معتبر، مخدوش و یا بدون مستندات است.

وی ادامه داد: همچنین بخشی از این محموله ضبطی نیز شامل داروهای انسانی بوده که جهت تعیین تکلیف محموله و انجام اقدامات قانونی بعدی مراتب به معاونت غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام گردید.

آقاپور کاظمی گفت: اداره‌کل دامپزشکی در راستای ماده ۹ قانون سازمان دامپزشکی و آیین‌نامه اجرایی مربوط به نظارت های بهداشتی بر فرایند تولید، نگهداری، توزیع و عرضه انواع دارو، واکسن و مکمل مورد استفاده در حوزه دامپزشکی، بر عملکرد ۱۸ شرکت تولیدی، ۲۰ شرکت پخش استانی دارو و واکسن، ۴ شرکت پخش سراسری دارو و واکسن و ۲۷۰ داروخانه دامپزشکی از طریق سامانه‌های نظارتی، بازدید های ادواری و حضور مسئولین فنی و بهداشتی نظارت می‌کند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false