×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ،  محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت عصرروز پنجشنبه در شورای اداری مازندران گفت که تسهیلات ۲ هزار میلیارد ریالی مصوب دولت به باغداران و خسارت دیدگان این بخش از هفته آینده شروع می شود.

نوبخت افزود : دولت سود و پرداخت این تسهیلات را از سوی بانک های عامل تضمین کرده و بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل موظف به پرداخت این تسهیلات با سود پایین تر شده است.
وی اضافه کرد : بزودی با پیگیری علت تاخیر در پرداخت این تشهیلات از سوی بانک عامل، قطعا پرداخت آن به خسارت دیدگان بخش کشاورزی از هفته آینده شروع می شود.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت که همچنین دولت برای جبران بخشی از خسارت های ناشی از بلایای طبیعی ( طوفان ) سال جاری نیز تسهیلات ارزان قیمت را برای شهرنشینان و روستاییان مازندران مصوب کرد.
نوبخت افزود : براساس توافق با بانک مرکزی ، خسارت دیدگان ناشی از بلایای طبیعی در استان مازندران در سال جاری تسهیلات ارزان قیمت دریافت می کنند که نرخ تسهیلات برای روستانشینان ۴ درصد و شهرنشینان نیز ۵ درصد پیش بینی شد.
معاون رئیس جمهوری با اشاره به مصوبه دولت مبنی براختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای خرید توافقی مرکبات در مازندران اظهار داشت که این کار نیز باید هر چه سریع تر از سوی بانک عامل اجرایی شود.
سرما بی سابقه آذرماه سال جاری در مازندران بین ۳۰ تا ۵۰ درصد از باغات مرکبات ۱۱۰ هزار هکتاری مازندران خسارت زد. دولت تدبیر و امید ۳۰۰ میلیارد ریال غرامت به صورت بلاعوض برای پرداخت به خسارت دیدگان مصوب کرده که این کمک ها در اختیار باغداران قرار گرفت.
همچنین دولت حدود ۱۴۰ هزار تن پرتقال یخ زده باغداران با نرخ توافقی خریداری و امحاء کرد و ۳۰ هزار تن نیز پرتقال درجه ۳ را با خرید تضمینی به کارخانجات فراوری میوه داد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false